تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۹۶۳
تعداد بازدید: ۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

آموزش سیستم مدلسازی منطقه ‌ای اقیانوس

عملیات میدانی در دریا شامل هزینه های بالا و دشواری خاصی بوده وبه این دلیل مدل سازی کامپیوتری پدیده ها اقیانوسی در این حوزه اهمیت زیادی دارد. در این راستا شتابدهنده دریایی بادبان با حمایت گروه توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای این حوزه در نظر دارد کارگاه آموزشی را در 3 روز برگزار کند.
به گزارش مارین نیوز، مدل‌ های دریایی به انواع مختلف تقسیم ‌بندی می ‌شوند که هر یک کارکردها، محدودیت ‌ها و نقاط قوت مخصوص به خود را دارا هستند. مدل ‌های منطقه ای (Regional) در مقیاس خورها، ساحلی و فراساحلی فلات قاره کاربرد دارند. در این میان مدل منبع-باز Regional Ocean Modeling System (ROMS) یکی از پرکاربردترین مدل‌ های اقیانوسی و دارای مجمع تبادل نظر فعال با هزاران کاربر ثبت شده است و از این نظر بر مدل های مشابه برتری دارد.


این دوره  مناسب برای شرکت‌ کنندگانی است که آشنایی مقدماتی با مفاهیم اقیانوس‌شناسی و مدلسازی دریایی دارند. بنابراین اساتید و دانشجویان رشته‌ های مهندسی دریا، مهندسی سواحل و سازه ‌های دریایی، فیزیک دریا و اقیانوس شناسی می‌توانند از این کارگاه سه روزه بهره لازم را ببرند.
آشنایی با مدلسازی و مدل ‌های اقیانوسی، بارگذاری ROMS و آشنایی با سیستم مدیریت ورژن ‌های کد با svn، کامپایل کردن نمونه آزمایشی در حالت سری و موازی و به تصویر کشیدن نتایج خروجی برخی از محورهای این دوره آموزشی است.
این دوره با حمایت گروه توسعه فناوری های دریایی  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده دریایی بادبان در روزهای نهم الی یازدهم بهمن ماه برگزار می شود. متقاضیان جهت ثبت نام و شرکت در دوره می توانند با شماره تماس  66059435-021 تماس حاصل فرمایند.




ارسال نظر