کد خبر: ۳۷۲۳۹
تعداد بازدید: ۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

اصلاح قوانین دریایی کشور اقدامی ضروری و بسیار ارزشمند

دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران گفت: در حال حاضر شرایط حاکم بر فعالیت های دریایی تغییر کرده و وضعیت به گونه ای پیش رفته است که قوانین قبلی پاسخگو نیست و نیازمند اصلاحات اساسی است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در مورد اصلاح قوانین دریایی کشور، با اشاره به اینکه یکی از سرفصل های مهم در حوزه حمل و نقل دریایی، نیروی انسانی متخصص  است، اظهار داشت: فعالیت های دریایی یک امر ویژه، تخصصی و بین المللی است که محصور در یک اقلیم و محدوده خاص نیست ، بنابراین  قانون های عام، ملی و محلی یک کشور پاسخگوی نظارت و ‌مدیریت بهینه این فعالیت ها نبوده و باید متناسب با قوانین ملی و بالادستی هر کشور، دستورالعمل های تخصصی به روز و هم راستا با قوانین تخصصی بین المللی و منطقه ای  تدوین شود.
سامان رضایی ادامه داد: در حال حاضر شرایط حاکم بر فعالیت های دریایی تغییر کرده و وضعیت به گونه ای پیش رفته است که قوانین قبلی پاسخگو نیست و نیازمند اصلاحات اساسی است.
وی با تاکید بر عزم سازمان بنادر و دریانوردی بر تغییر قوانین دریایی، عنوان کرد: این اتفاق یک الزام است و خوشبختانه در طول چند سال اخیر اقدامات بسیاری در این رابطه صورت گرفته و هشت فصل از ۱۴  فصل مربوطه اصلاح شده است.
رضایی با اشاره به اینکه قوانین جدید به روز شده اند، گفت: در مورد اصلاح قوانین دریایی، تعداد زیادی کنوانسیون در حوزه دریایی و دریانوردی الحاق شده است و کماکان جا دارد که تدوین و اصلاح در سطح وسیع تری صورت گیرد و کار تکمیل شود.
وی با بیان اینکه اگر یک قانون اصلاح می شود باید ظرفیت های اجرایی نیز داشته باشد، عنوان کرد: آن چه از اصلاح قوانین دریایی برداشت می کنیم این است که ظرفیت اجرایی دارد.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان ادامه داد: در عین حال باید ظرفیت هایی حوزه دریایی در آینده با آن مواجه می شود مدنظر قرار گیرد، به طور مثال توجه به شناورهای خودران یکی از این موارد است و تحولی خواهد بود که در آینده با آن مواجه می شویم، بنابراین از هم اکنون باید در خصوص آن چاره اندیشی و ظرفیت سازی کنیم.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان در عین حال بر ضرورت آموزش هدفمند در حوزه دریایی تاکید کرد و گفت: باید آموزش هدفمند منابع انسانی در حوزه دریایی در دستور کار قرار گیرد و تا در زمینه کارورزی با چالش و کمبود مواجه نشویم.






ارسال نظر