کد خبر: ۳۷۲۵۱
تعداد بازدید: ۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

‌رونمایی از ناوشکن دنا ‌در آذرماه / ویژگی‌ هایی خاص نخستین ناوبندر ایران

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش ‌با اشاره به رونمایی از ناوبندر خلیج فارس در آذرماه، گفت: این ناوبندر قابلیت‌های بسیار زیادی دارد.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی مجموعه ‌ای پویا‌ست که در هر دوره ‌ای و در هر سالی تلاش می ‌کند ظرفیت‌ های رزمی خود را پای کار بیاورد، اظهار داشت: ارتقای این توانمندی‌ ها تا جایی ادامه خواهد یافت که در شأن جمهوری اسلامی ایران و در شأن ملت ایران و مظهر اقتدار ملت و کشور در دریا باشد.
امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به اینکه همه ‌ساله ظرفیت‌ هایی از توان رزمی بطور کاملاً بومی تولید می ‌شود گفت: در آذرماه 99 حتماً شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی خواهیم بود.
خانزادی با بیان اینکه ناوشکن دنا یکی از دستاوردهای بومی است که در آذرماه رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: ما در این سال ‌ها بطور مرتب تلاش کردیم یک آرایه دفاعی ارزشمند را ارائه کنیم که بتواند ظرفیت دریانوردی اقیانوسی را داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش با بیان اینکه نخستین شناور مین ‌روب نیروی دریایی هم در آذرماه رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: این شناور ظرفیت جدیدی است برای مقابله با تهدیدهایی از جنس مین که ممکن است در دریا و سواحل و بنادر آلودگی‌ هایی را ایجاد کرده باشد.
خانزادی ادامه داد: اتفاق مهمی که تلاش می ‌کنیم در آذرماه به سرانجام برسد نخستین ناو ‌بندر جمهوری اسلامی ایران به ‌نام خلیج فارس است که ضمن داشتن ظرفیت حمل بالگرد، می‌ تواند پهپاد هم حمل کند.
وی راجع به دیگر قابلیت‌ های این ناوبندر خاطرنشان کرد: این ناو‌بندر مجموعه ‌ای از ظرفیت ‌های موشکی و تسلیحاتی را به ‌همراه خودش دارد‌ و می‌ تواند برای مدت‌ های طولانی در اقیانوس ‌ها باقی بماند، همچنین این شناور می ‌تواند با یک بار سوخت ‌گیری سه دور، دور کره زمین برود و این قابلیت به این معنا‌ست که یک پایداری دفاعی، امنیتی ارزشمندی در منطقه برقرار خواهد شد و همه این ‌ها به ‌نفع برقراری امنیت در دریا برای کشورهای منطقه و جهان است.

عکس نمایشی




ارسال نظر