تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۴۲۲
تعداد بازدید: ۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

انتشار صد و چهل و دومین شماره "نشریه مهندسی دریا"

صد و چهل و دومین شماره "نشریه مهندسی دریا"، ارگان انجمن مهندسی دریایی ایران، مورخ اسفند ماه 1399 منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، صد و چهل و دومین شماره "نشریه خبری – تحلیلی مهندسی دریا" منتشر شد. گزارشاتی از سخنان مقامات و مسئولان در خصوص بخش دریایی کشور، اقدامات، فعالیت ها و پروژه های اخیر انجام شده در حوزه دریایی ایران و جهان و ... از جمله مطالب این شماره می باشند.
در بخشی از سرمقاله این نشریه با عنوان "دستیابی به اقتصاد پایدار با بهره گیری از همه ظرفیت ها، توان علمی و جوانان خلاق" آمده است، سال نود و نه رو به پایان است و صدای پای بهار به گوش می رسد. خوشبختانه در سال 99 شاهد تحولات مهمی در عرصه دریایی کشور بودیم که امید است منشا ثمرات مثبتی برای این بخش مهم اقتصاد در صنعت کشور باشد. تغییر شرایط سیاسی و بین المللی نیز از تحولات عمده این سال بود، که مسلما در صنعت دریایی که ماهیت آن بین المللی است، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 
در بخش پایانی آمده است، صنایع دریایی به عنوان یکی از بنیادی ترین صنایع کشور ما طی سال های اخیر مورد توجه مسئولین عالیه کشور قرار گرفته است و اخیرا دولت سند "برنامه راهبردی صنایع دریایی افق 1404" را برای نهایی سازی و ابلاغ پیش رو دارد، زیرا به درستی می داند که یکی از شاخص ‌های مهم و پرپتانسیل دستیابی به توسعه پایدار و اشتغال و آبادانی مناطق ساحلی توجه به این صنعت است که می باید تضامین منطقی، سرمایه‌ ها و تسهیلات ذیقیمتی را برای روز آمد کردن این سیستم به کار گیرد. لازمه دستیابی به اهداف فوق بسیج تمام توان برای تبدیل قرن 15 شمسی و سال 1400 به سالی پرتحرک، پربازده و همراه با برنامه جامع راهبردی است. مسائل و مشکلات فراوان هستند و فرصت ها نیز با سرعت در حال گذر، باید با همکاری و هم افزایی حرفه ای حرکت های حمایتی و عملی ملموس فراهم شود که خود به خود گسترش یافته و به تدریج تقویت و مستمر شوند. هم اکنون بهترین زمان برای اتخاذ سیاست های مبتنی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان، حمایت از ایده ها و محورهای صنعتی - دانشگاهی و صنایع داخلی و بهره‌ گیری از توان علمی کشور و جوانان تحصیلکرده خلاق که سرمایه اصلی کشور هستند، می باشد. امیدواریم که سال 1400 سالی برای تحقق این اهداف و برداشتن گام هایی تاثیر گذار دیگر در جهت ایجاد اقتصاد پایدار، اشتغال آفرین و اعتلای کشور عزیزمان باشد. 
"مهندسی دریا" نشریه ای خبری – تحلیلی آموزشی با سابقه 21 ساله در حوزه صنایع و امور دریایی كشور می باشد که از 1378 فعالیت رسمی خود را با صاحب امتیازی انجمن مهندسی دریایی ایران آغاز نموده است. این نشریه که تاکنون 142 شماره از آن منتشر شده است، پذیرای مقالات، گزارشات و نقدهای اساتید، دانشجویان و علاقه مندان صنایع دریایی کشور می باشد.
نشریه مهندسی دریا و رسانه های انجمن مهندسی دریایی ایران از پرمخاطب و پربازدید ترین های حوزه صنایع دریایی هستند. از ایـنرو درج اخبار و آگهی‌ های تبلیغاتی در رسانه‌ های انجمن فرصت مناسبی برای معرفی موثر توانمندی ‌ها و دستاوردهای شرکت‌ های محترم عضو و غیر عضو به صاحبان صنایع و دست اندرکاران می باشد. همچنین این نشریه بصورت الکترونیکی به شکل گسترده ای اطلاع رسانی می شود. علاقه مندان می توانند جهت ارتباط، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درج آگهی و اطلاع از طرح های تخفیف با شماره های 7-44273495-021 تماس حاصل نمایند.
لازم به ذکر است، کلیه نشریات خبری، علمی و کتب منتشر شده و همچنین شماره 141 نشریه مهندسی دریا در سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com در دسترس قرار دارد و علاقه مندان می توانند برای مشاهده و دریافت از این طریق اقدام نمایند. 








ارسال نظر