کد خبر: ۳۷۵۶۳
تعداد بازدید: ۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

برگزاری دوره آموزشی نرم افزار OpenFOAM / قوی‌ در زمینه شبیه‌ سازی سیالات

دوره آموزشی آنلاین نرم افزار OpenFOAM مقدماتی که قوی‌ ترین نرم‌ افزار موجود در زمینه شبیه‌ سازی سیالات می باشد، طی روزهای 11 و 12 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، دوره آموزشی آنلاین نرم افزار OpenFOAM مقدماتی توسط گروه آموزشی مارین اینفو با همکاری انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار می گردد. مدرس این دوره مهندس پوریا تقی خانی کارشناسی ارشد مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد که بیش ار 5 سال سابقه تدریس در صنعت دریایی را دارد. 
OpenFOAM، از نظر بسیاری از متخصصان دینامیک سیالات محاسباتی، قوی‌ ترین نرم‌ افزار موجود در زمینه شبیه‌ سازی سیالات است. سرعت و دقت اپن‌ فوم در بسیاری از مسائل مهندسی، بهتر از نرم‌ افزارهای تجاری‌، گزارش شده است. در بسیاری از موارد، نتایج اپن فوم، دقت بالاتری نسبت به نتایج نرم‌ افزارهای تجاری دارد. از آن جایی که مدل‌ سازی فرایندهای پیچیده جریان سیال، نیاز به حجم عظیمی از کدنویسی دارد، بر خلاف خیلی از نرم‌ افزارهای تجاری، در اپن‌ فوم، کاربر به کد اصلی برنامه دسترسی دارد.
هیچ محدودیتی برای تغییر و دستکاری آن، توسط کاربر وجود ندارد. همه افراد در سرتاسر دنیا می‌ توانند نسخه کد خود را به دلخواه خود تغییر دهند و از آن استفاده کنند و این به معنی انعطاف پذیری بسیار بالا و آزادی عمل، در انجام شبیه‌ سازی سیالات است. امکان دسترسی به کدهای منبع و گسترش آن، سبب شده است تا جامعه کاربران این نرم افزار، به ویژه در بین جامعه دانشگاهی، گسترش یابد و نسخه‌ های جدیدتر آن با سرعت بیشتری ارائه گردد.
از مزیت‌ های دیگر این نرم‌ افزار، پیوند نتایج آن با سایر برنامه‌ های پیش‌ پردازش و پس‌ پردازش است. برای مثال در این نرم‌ افزار، ابزار ایجاد هندسه در نظر گرفته شده است، اما امکان ورود مش از بسیاری از نرم‌ افزارهای مش‌ زنی همچون GAMBIT ،NETGEN ،ICEM وجود ندارد. مهمترین مشکل، در استفاده از این نرم‌ افزار، راهنمای ضعیف کاربران و پراکندگی اطلاعات، درباره حلگرهای آن است، که زمان یادگیری و بهره‌ گیری از این نرم افزار قدرتمند را طولانی و گاه کاربران عادی را از کار با آن، دلسرد می‌ کند.


سرفصل‌ های این دوره عبارتند از: 
  • مقدمه
  • شبکه بندی، انتخاب حلگر مناسب و تعیین فرضیات حل 
  • پس پردازش 
  • حل مثال های کاربردی 
این دوره طی روزهای 11 و 12 شهریور ماه سال جاری تشکیل می ‏گردد. علاقمندان برای ثبت نام و دریافت اطلاعات می توانند به وب سایت www.adakds.com مراجعه و یا با شماره 09210375549 تماس حاصل نمایند. 








ارسال نظر