تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۸۴۵
تعداد بازدید: ۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

سواحل مکران دروازه ورود به جهان اقتصاد دریا محور

سواحل مکران فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرشماری در دل دارند که شکوفایی آن با حضور بخش خصوصی و دولتی کلید ورود به عرصه جهانی بازارهای اقتصاد دریا محور و ایفای نقش موثر در آن است.
به گزارش مارین نیوز، بانکرینگ، کاپوتاژ مواد معدنی، ارائه خدمات فنی مهندسی، گسترش صنایع دریایی، توسعه صنعت توریسم دریایی و فراساحل از جمله ظرفیت‌های سواحل شرقی هرمزگان در پهنه سواحل مکران به شمار می‌رود.
این سواحل با فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرشماری که در دل دارند با حضور بخش خصوصی و دولتی برای شکوفاسازی آن کلید ورود به عرصه جهانی بازارهای اقتصاد دریا محور و ایفای نقش موثر در آن است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در تبیین  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی و معرفی عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در بنادر مسافری زیر مجموعه از جمله بندر شهید حقانی و هرمز که نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه دارد.
حمیدرضا محمدحسینی‌تختی تامین منابع مالی توسعه صنعت گردشگری، تبادل دانش تخصصی و بررسی راهکارهای نوین جذب صنعت توریسم با توجه جابجایی بیش از سه میلیون مسافر و گردشگر در این بنادر را از عمده فعالیت‌های کلیدی بخش‌ها برشمرد.
وی افزود: سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در دستیابی و جذب بازارهای بین المللی به عنوان توسعه و رشد اقتصاد مبتنی بر دریا نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای دارد.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان کرد: بندر جاسک با توجه به احداث پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی‌های نفتکش و پشتیبانی و ارائه خدمات فنی به شناورهای سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار است.
محمدحسینی‌تختی تصریح کرد: مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای جایگاه این بندر به عنوان توسعه بنادر کوچک و اقتصادی پویا ایفا کند.
وی ادامه داد: بندر تیاب از جمله بنادر کوچک با بازدهی بالاست که عملیات احداث و تعمیرات اسکله‌های آن از سال گذشته آغاز و درحال  حاضر مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.
 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با توجه به دسترس بودن زیرساخت‌ها برای احداث انبارهای کالا و جهش در طرح‌های توسعه‌ای، بستر مناسبی برای واگذاری این بندر با قراردادهایی مانند(BOT)  به سرمایه‌گذاران وجود دارد.
محمدحسینی‌تختی اضافه کرد: بندر سیریک نیز که عملیات احداث اسکله چند منظوره شمع و عرشه آن در حال اتمام و بهره‌برداری است با عملکردی افزون بر ۲۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ از فرصت مناسبی برای کاپوتاژ مواد معدنی به سایر جزایر برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: خور آذینی در سیریک و خور تیاب میناب از دیگر مناطق گردشگری بکر در سواحل مکران هستند که با توجه به اکوسیستم موجود در آن‌ها، تدوین و اجرای طرح‌های مطالعاتی ویژه‌ای را از سوی بخش دولتی و خصوصی می‌طلبد.









نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
همین که جناب مهندس از استان هرمزگان می خواهند تصمیم های کلانی برای سواحل با ارزش استان سیستان بگیرند یعنی کار از پای بست ویران است ، سواحل مکران باید سازمان و متولی مخصوص به خود با اشنایی به جغرافیا ، اقوام و غیره داشته باشد تا پیشرفت حاصل شود ، دل به بانکرینگ با کمک وزارت نفت هم نبندید که وزارت نفت علاقه ای به خرده فروشی ندارد
ارسال نظر