کد خبر: ۳۷۹۶۹
تعداد بازدید: ۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

سازمان بنادر و دریانوردی در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند چگونه عمل کرد؟

از جمله دستگاه‌ هایی که در وزارت راه و شهرسازی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شود سازمان بنادر و دریانوردی است که تاکنون ۶ خدمت به پنجره واحد این سازمان وصل شده است.
به گزارش مارین نیوز، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارائه‌ دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شده است.
از جمله دستگاه‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی باید به این پنجره هوشمند خدمات متصل شوند، بنیاد مسکن، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و سازمان بنادر ودریا نوردی هستند.
اتصال ۶ خدمت سازمان بنادر به پنجره واحد
در بخش دریایی تاکنون اقداماتی در حوزه هوشمند سازی انجام شده است به طوری که سعید خرسندی مدیر کل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان بنادر گفت: درگاه پنجره واحد سازمان بنادر از ۳۱ شهریور وصل شده است.
او با بیان اینکه براساس مصوبات، یک سوم خدمات باید به پنجره ملی متصل شده باشند، افزود: در حال حاضر از ۱۸ خدمت ۶ خدمت به پنجره واحد متصل شده است.
مدیر کل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان بنادر گفت: مهم‌ترین خدمات ارائه شده سامانه جامع دریایی، مربوط به ورود و خروج کشتی هاست.
براساس این گزارش با توجه به آنکه باید تمامی دستگاه‌ها تا پایان شهریور ماه به سامانه در گاه خدمات هوشمند دولت متصل می‌شدند و هنوز هم برخی از دستگاه‌ها کم کاری کرده اند، این پیگیری از وزارت راه وشهرسازی در این بخش انجام خواهد شد.











ارسال نظر