کد خبر: ۵۵۸۲
تعداد بازدید: ۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

رکوردهای جدید ایزوایکو در سال 88

مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) با ارائه گزارشی از عملكرد خود در سال 88 اعلام كرد كه اولین كشتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل، ایران-اراك، در آستانه تحویل به كشتیرانی جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

به گزارش مارین نیوز، شركت ایزوایكو در این گزارش كه با عنوان «گام‌های روبه جلو، و ثبت رکوردهای جدید ایزوایکو در سال 88» منتشر شده، آورده است: بی‌شک سال 88 را می توان سال جهش ایزوایکو به سمت شعار این مجتمع «ایزوایکو؛ پیشرو در صنایع دریایی ایران» دانست.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینكه «ایزوایكو دارای چهار شرکت عملیاتی و یک شرکت تدارکاتی است که در حوزه فعالیت هر چهار شرکت عملیاتی در سال 88 رکوردهای جالبی ثبت كرد»، مهمترین دستاوردهای این شركت‌ها بدین شرح اعلام شده است:

در تعمیر شناورهای کوچک (تا 2500 تن) که حیطه فعالیت شرکت کشتی‌سازی ندیم گسترش است؛ برای اولین بار موفق به تعمیر 65 شناور در سال شد که در طول سی و چند سال فعالیت این مجموعه، این امر بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که در سال 87 این شرکت تنها 37 شناور را تعمیر كرده بود.

همچنین این شرکت، موفق به ساخت و تست دریایی لندینکرافت 1800 تنی درسا شد که اکنون آماده تحویل به بخش خصوصی است.

شرکت تعمیرات کشتی پرشیاهرمز نیز با تعمیر 57 شناور در سال 88 به رکورد جدیدی در تعمیر شناور تا 80 هزار تن دست یافت. این شرکت که طی یک روند صعودی در چند سال اخیر، به مرز  تعمیر سالیانه 60 فروند ( ظرفیت پیش‌بینی شده) نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

شركت پرشیاهرمز همچنین به بیشترین تعداد شناورهای خارجی تعمیر شده در سال نیز دست یافت؛ بطوری كه در سال گذشته، 14 شناور خارجی (عمدتاً اروپایی) را تعمیر كرد و البته از تعمیر کشتی 65هزار تنی یونانی ظرف مدت ده روز که خود به تنهایی کار بزرگی بود نیز، بسادگی نمی‌توان گذشت.

در بخش سازه‌های دریایی نیز، شرکت مبین سازه با تکمیل چهار جاکت 2000 تنی و نصب سه جاکت در دریا، به بالاترین تعداد ساخت و نصب جاکت در طول یک سال از ابتدای تأسیس دست یافت. این مجموعه موفق به ساخت و نصب جاکت فازهای 12A و 12C  و جاکت فاز 16  پارس‌جنوبی شد و همچنین، جاکت فاز 12B  را ساخت که اکنون آماده نصب در دریاست.

در شرکت بحر گسترش که وظیفه ساخت کشتی‌های اقیانوس‌پیمای کانتینربر و نفتکش را برعهده دارد نیز، کارهای بزرگی انجام شد که از مهمترین آنها، می‌توان به اتمـام سـاخت کشتی ایران-اراک و تست موفق دریایی آن اشاره كرد که بعنوان اولین کشتی اقیانوس‌پیمای ساخت ایران رهسپار خلیج فارس شد و اکنون آماده تحویل به کشتیرانی جمهوری اسلامی است.

همچنین به‌آب اندازی، نصب موتور و سوپر استراکچر دومین کشتی اقیانوس‌پیما (ایران- شهرکرد)، تکمیل ساخت بارج 15 هزار تنی، تکمیل نسبی سومین کشتی اقیانوس‌پیما (ایران- کاشان) و اولین کشتی نفتکش 35 هزار تنی (ایران فلق) که به‌آب اندازی آنها در سال جاری پیش‌بینی شده؛ همه و همه نشان از سالی سرشار از موفقیت این مجموعه دارد.

ارسال نظر