تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۵۸۰۸
تعداد بازدید: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

هدفگذاری وزارت نفت برای كسب 30 درصد بازار بانكرینگ خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر سهم ایران در بازار بانکرینگ خلیج فارس به 25 درصد افزایش یافته است.

فرید عامری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «سال گذشته 3.3 میلیون تن سوخت به کشتی‌های عبوری خلیج فارس از طریق مراکز بانکرینگ به فروش رسیده است»، گفت: در سالجاری برای فروش حدود 4 میلیون تن سوخت به کشتی‌ها از طریق مراکز بانکرینگ بنادر جنوبی ایران هدفگذاری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به راه‌اندازی مراکز سوخت رسانی دریایی به کشتی‌ها در بندرعباس (2 نقطه)، بندر امام، جزیره خارک و بندرعسلویه، تصریح کرد: توسعه ظرفیت بانکرینگ در بنادر عسلویه و بندر امام در سالجاری در دستور کار جدی وزارت نفت قرار گرفته است.

این مقام مسؤول پیش‌بینی كرد با راه‌اندازی مراکز جدید سوخت‌رسانی دریایی، سهم ایران از این بازار به بیش از 30 درصد افزایش یابد.

عامری همچنین از راه‌اندازی مرکز سوخت‌رسانی دریایی به کشتی‌ها در جزیره قشم خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون بخش خصوصی در حال تجهیز اسکله‌های جزیره قشم برای راه‌اندازی بانکرینگ در این منطقه است.

وی پیشرفت عملیات اجرایی طرح بانکرینگ قشم را حدود 30 درصد عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه، عملیات اجرایی این طرح باید تا پایان سالجاری به پایان برسد.

ارسال نظر