كاپیتان مالك علیمحمدی در گفتوگو با خبرنگار مارین نیوز افزود: همانطور كه در تجربه شركت پرشیاهرمز دیده شد و مشاركت مجموعههای كشتیرانی و كشتیسازی به نتایج مثبتی انجامید، در زمینه ساخت كشتیهای حمل LNG نیز میتوان از این تجربه استفاده كرد.
وی توضیح داد: جمعی از مهندسان و فرماندهان باسابقه شركت ملی نفتكش كه دارای مدارك علمی و تجربی در سطح بینالمللی در زمینه نفتكشها هستند، با حمایت این شركت دورههای كاربری كشتیهای LNG و LPG را در كشورهای اروپایی گذراندهاند و چندین سال نیز در كشتیسازیهای جهان بعنوان مدیر پروژه انجام وظیفه كردهاند.
وی افزود: در همین زمینه، افسران ارشد، مهندسین و فرماندهان باسابقهای نیز از شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی در كشتیسازیهای كره جنوبی و... بعنوان مدیر پروژه بر روی كشتیهای در دست ساخت شاهد و ناظر ساخت كشتیهای LNG و LPG بودهاند و از روشهای ساخت و تولید این نوع كشتیها، اطلاعات بسیار زیادی را جمعآوری كردهاند.
این مدرس دانشگاه با توجه به نیاز بیش از پیش كشور به اشتغالزایی در مناطق ساحلی جنوب كشور گفت: جا دارد با مشاركت مدیریتی و فنی متخصصان كشتیرانیهای بزرگ كشور، قسمتی از سازههای كشتیهای مذكور در كشتیسازیهای كشور ساخته شود و قسمتهای دیگری از سازه كه نیاز به ابزار و تكنولوژی خاص دارند، توسط شركتهای همكار داخلی مانند ماشینسازی اراك و مشاركت كشتیسازان خارجی در داخل كشور اجرا شود.
علیمحمدی درعینحال با تأكید بر اهمیت تكمیل، راهاندازی و بهرهبرداری از حوضچه خشك ساخت شناورهای بزرگ بندرعباس ابراز امیدواری كرد كه با همكاری مسؤولان صنایع كشور، شركت ملی نفتكش، نمایندگان مجلس و دولت به این امر، توجه خاصی صورت گیرد تا همچون سایر حوزهها، بتوان زمینه توسعه صنعت دریایی را در بخش ساخت كشتیهای بزرگ حمل LNG و فرآوردههای نفتی فراهم كرد.