کد خبر: ۵۹۸۵
تعداد بازدید: ۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تجربه پرشیاهرمز در ساخت كشتی‌های LNG تكرار شود

یك كارشناس ارشد صنایع دریایی به شركت ملی نفتكش ایران پیشنهاد كرد كه با استفاده از تجربه‌ای نظیر ایجاد یارد تعمیرات كشتی پرشیاهرمز در مجتمع كشتی‌سازی ایزوایكو، در روند ساخت كشتی‌های حمل LNG در داخل مشاركت كند.

كاپیتان مالك علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز افزود: همانطور كه در تجربه شركت پرشیاهرمز دیده شد و مشاركت مجموعه‌های كشتیرانی و كشتی‌سازی به نتایج مثبتی انجامید، در زمینه ساخت كشتی‌های حمل LNG نیز می‌توان از این تجربه استفاده كرد.

وی توضیح داد: جمعی از مهندسان و فرماندهان باسابقه شركت ملی نفتكش كه دارای مدارك علمی و تجربی در سطح بین‌المللی در زمینه نفتكش‌ها هستند، با حمایت این شركت دوره‌های كاربری كشتی‌های LNG و LPG را در كشورهای اروپایی گذرانده‌اند و چندین سال نیز در كشتی‌سازی‌های جهان بعنوان مدیر پروژه انجام وظیفه كرده‌اند.

وی افزود: در همین زمینه، افسران ارشد، مهندسین و فرماندهان باسابقه‌ای نیز از شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی در كشتی‌سازی‌های كره جنوبی و... بعنوان مدیر پروژه بر روی كشتی‌های در دست ساخت شاهد و ناظر ساخت كشتی‌های LNG و LPG بوده‌اند و از روش‌های ساخت و تولید این نوع كشتی‌ها، اطلاعات بسیار زیادی را جمع‌آوری كرده‌اند.

این مدرس دانشگاه با توجه به نیاز بیش از پیش كشور به اشتغال‌زایی در مناطق ساحلی جنوب كشور گفت: جا دارد با مشاركت مدیریتی و فنی متخصصان كشتیرانی‌های بزرگ كشور، قسمتی از سازه‌های كشتی‌های مذكور در كشتی‌سازی‌های كشور ساخته شود و قسمت‌های دیگری از سازه كه نیاز به ابزار و تكنولوژی خاص دارند، توسط شركت‌های همكار داخلی مانند ماشین‌سازی اراك و مشاركت كشتی‌سازان خارجی در داخل كشور اجرا شود.

علیمحمدی درعین‌حال با تأكید بر اهمیت تكمیل، راه‌اندازی و بهره‌برداری از حوضچه خشك ساخت شناورهای بزرگ بندرعباس ابراز امیدواری كرد كه با همكاری مسؤولان صنایع كشور، شركت ملی نفتكش، نمایندگان مجلس و دولت به این امر، توجه خاصی صورت گیرد تا همچون سایر حوزه‌ها، بتوان زمینه توسعه صنعت دریایی را در بخش ساخت كشتی‌های بزرگ حمل LNG و فرآورده‌های نفتی فراهم كرد.

ارسال نظر