کد خبر: ۶۷۳۶
تعداد بازدید: ۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

مانور دریایی علیه تحریم‌ها

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌ریزی این سازمان برای برگزاری یك مانور دریایی بین‌المللی با هدف مقابله با تحریم‌ها و سایر چالش‌های موجود ایران در بخش دریایی خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، مهندس سعید ایزدیان كه در جمع مدیران بندر چابهار سخن می‌گفت؛ افزود: با توجه به اینکه امسال هیچ مانوری نداریم، باید یک مانور ملی چه در بخش MRCC، تجسس و نجات مبارزه با آلودگی و مسائلی از این قبیل را تدارک دید؛ زیرا امسال سیاست سازمان بنادر و دریانوردی تعامل ملی و منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: با توجه به مسائل ممیزی و تحریم‌ها و سایر چالش‌هایی که وجود دارد؛ ما باید به دنبال برقراری تعامل با دنیا و منطقه باشیم.

ایزدیان با اشاره به موقعیت بندر چابهار در این زمینه، اضافه کرد: اگر چنانچه با کشورهای عمان و پاکستان مانور مشترکی برگزار کنیم؛ این موضوع از سطح و اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد.

ایزدیان همچنین با اشاره به سیاست‌های سازمان بنادر در بخش خصوصی‌سازی گفت: باید در بحث واگذاری ترمینال‌های بندر چابهار به بخش خصوصی، شرکت‌هایی را در اولویت قرار دهیم که بتوانند صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی را در بنادر ایجاد کنند.

وی در ادامه به امضای تفاهمنامه اخیر سازمان شیلات و سازمان بنادر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بندر چابهار سهم بسزایی در ایجاد اشتغال خصوصاً در بخش صیادی دارد، سعی کردیم در این جلسه به مشکلات گریبانگیر صیادان در بخش ایمنی شناورها و سیستم مخابرات دریایی جهت فعالیت صیادان در آب‌های بین‌المللی بپردازیم.

وی با بیان اینكه «ما اخیراً کنوانسیون یکپارچه کارهای دریانوردی را به مجلس ارائه دادیم و مورد تصویب شورای نگهبان قرار گرفته»، افزود: هر چند بخش صیادی جزو امور غیرکنوانسیونی هستند؛ اما ما برای بهبود وضعیت و تبعیت این امر در چارچوب کنوانسیونی که تعریف شده، در صدد ارائه خدمات ویژه به صیادان هستیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه سازمان بنادر و درانوردی برای ساماندهی نیروی كار دریایی گفت: اخیراً سازمان بنادر و دریانوردی جلساتی با مرزبانی، وزارت امور خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح برای تشکیل تعاونی‌های صیادی داشته است.

ارسال نظر