کد خبر: ۶۸۴۹
تعداد بازدید: ۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تحویل كشتی ایران-شهركرد تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تحویل دومین کشتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل را از جمله برنامه‌های این سازمان تا پایان سال جاری ذكر كرد.

 به گزارش مارین نیوز، مهندس سیدمجید هدایت كه در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت؛ همچنین از عرضه موتورهای دیزل سنگین D87 طی 10 ماه آینده خبر داد.

وی افزود: این موتور در صنایع دریایی، ریلی و نیروگاه‌های تولید گرما و برق (CHP) كاربرد خواهد داشت.

معاون بهره‌برداری و نوسازی سازمان گسترش و صنایع ایران (ایدرو) نیز در این نشست خبری با اعلام تحویل كشتی ایران-شهركرد تا پایان امسال گفت:‌ اوایل امسال كشتی ایران-اراك تحویل قطعی شد و هم‌اكنون در آب‌های سنگاپور است و كشتی ایران - كاشان نیز قرار است شهریور سال آینده تحویل داده شود.

محمدعلی وفایی در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر تحریم‌ها بر فعالیت‌های صنعت كشتی‌سازی ایران به‌ویژه در حوزه تعمیرات كشتی‌های خارجی گفت: قصد داریم با كاهش قیمت‌های تعمیر كشتی، رقابت‌پذیری خود را در بازار بالا ببریم تا مشكلی برای صنعت تعمیرات كشتی كشور به‌وجود نیاید.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی حوضچه خشك ساخت و تعمير شناورهای غول‌پيكر در بندرعباس طی ماه‌های آینده تأكید كرد:‌ تحریم‌های بین‌المللی تأثیر چندانی روی صنعت كشتی‌سازی ایران نگذاشته است.

ارسال نظر