کد خبر: ۷۰۰۸
تعداد بازدید: ۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

امید ایزوایكو به پروژه‌های فراساحلی است/ گفتگو با فتح‌الله محمدی

مدیرعامل ایزوایكو گفت كه این شركت امیدوار است از طریق درآمدهای خود در بخش ساخت تأسیسات فراساحلی نفت‌وگاز، بخشی از مشكلات یارد ساخت كشتی‌های بزرگ خود را رفع كند.

مهندس فتح‌الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز با اشاره به اینكه «مجتمع كشتی‌سازی و فراساحل ایران (ایزوایكو) از چند سال قبل به شكل هلدینگ چند شركت مستقل فعالیت می‌كند»، گفت: عمده مشكلات ما، به شركت بحرگسترش برمی‌گردد كه مربوط به ساخت كشتی‌های اقیانوس‌پیما و بزرگ است.

وی افزود: البته در شركت ندیم گسترش هم كه یارد یك ماست و كشتی‌های كوچك را می‌سازد، مشكلاتی داریم كه با مقداری تمركز و تأمین منابع محدود، قابل حل است. اما در شركت بحر گسترش، به دلیل داشتن پرسنل زیاد، حجم بالای تجهیزات كارگاهی كه هزینه تأمین و نگهداری بالایی می‌طلبد و فقدان سفارش كار و درآمد، كار دشواری داریم و اگر تدابیر لازم اتحاذ نشود، به مرحله حادی می‌رسیم.

مدیرعامل ایزوایكو ادامه داد: در كنار اینها، شركت تعمیرات كشتی پرشیاهرمز را داریم كه مشكلی ندارد و سودده است. اما توقع داریم، سفارش‌های بیشتری دریافت كند.

مجمدی با اشاره به فعالیت شركت مبین سازه در حوزه صنایع فراساحل گفت: با توجه به پروژه‌های جدیدی كه با تلاش مسؤولان سازمان گسترش در فازهای باقیمانده پارس جنوبی به ایزوایكو واگذار شد، برای چند سال آینده مشكل كار نخواهیم داشت و شاید از طریق آن، بخشی از معضلات شركت بحرگسترش نیز، حل شود.

گفتنی است، در پی كناره‌گیری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی كه اواخر تیرماه امسال صورت گرفت؛ شركت ایزوایكو از سوی شركت نفت‌وگاز پارس (كارفرمای پارس جنوبی) بعنوان عضو و رهبر كنسرسیوم این دو فاز انتخاب شد.

ایزوایكو درعین‌حال ساخت تعدادی از تأسیسات فراساحلی دیگر میادین ایرانی خلیج‌فارس را برعهده دارد كه طرح توسعه میدان هندیجان از این جمله است. دراین‌باره، مدیرعامل شركت نفت فلات قاره ایران (كارفرمای پروژه) دیروز در گفت‌وگویی خبر از آن داده بود كه هم‌اكنون، ساخت خط لوله و جكت‌ها توسط شركت ایزوایكو تمام شده و تاپ‌ساید‌ها هم امسال تمام می‌شود.

ارسال نظر