کد خبر: ۷۲۰۹
تعداد بازدید: ۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

خیز هند برای سهم ۵ درصدی کشتی‌سازی جهان

بنابراعلام وزیر کشتیرانی هند، صنعت کشتی‌سازی این کشور سهم یک درصدی در بازار جهانی کشتی‌سازی دارد و برای ارتقاء این سهم به ۵ درصد تا سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، جی. کا. واسان در سمینار بنادر و صنایع دریایی كه در سنگاپور برگزار شد؛ گفت: پتانسیل بالای رشد هند در صنعت كشتی‌سازی ناشی از  برخی عوامل اصلی از جمله: هزینه پایین نیروی کار، تقاضای بالای داخلی، صنعت فولاد و ساخت قوی و نیروی متخصص فراوان و ماهر است.

وی افزود: من اعتقاد دارم که هند و سنگاپور میدان وسیعی برای همکاری‌های مشترک دارند از جمله: توسعه بنادر، کشتیرانی تفریحی، کشتی‌سازی، تعمیرات کشتی، بانکرینگ و ....

وزیر كشتیرانی هند همچنین اعلام كرد كه برای ایجاد انگیزه برای توسعه بنادر این کشور، دولت هند برنامه ملی توسعه دریایی را برای بنادر اصلی آماده کرده است.

به گفته وی، در این برنامه ۲۷۶ پروژه بندری با سرمایه‌گذاری تقریبی ۲۰/۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

واسان ادامه داد: بخش خصوصی نقش اصلی را در برنامه توسعه بندری هند خواهد داشت و ما انتظار داریم سهم بالایی را سرمایه‌گذاران خارجی تأمین کنند.

او ادامه داد: به دلیل سیاست‌های باز و راحت برای سرمایه‌گذاران خارجی در بخش بنادر و کشتیرانی، برنامه توسعه ملی بنادر هند سرمایه‌گذاران مختلفی را از سراسر جهان جذب خواهد کرد و من پشتیبانی کامل دولت هند را از سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام می‌کنم.

این عضو كابینه هند همچنين با اشاره به ارتباطات اقتصادی اين كشور با سنگاپور گفت: روابط تجاری دو طرفه بین دو ملت بسرعت در حال رشد است و در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به بيش از 14میلیارد دلار رسیده است.

او ادامه داد: همچنین سنگاپور دومین سرمایه‌گذار بزرگ در هند است.

ارسال نظر