کد خبر: ۷۳۴۱
تعداد بازدید: ۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

افزایش ظرفیت كشتی سازی صدرا در شمال تا 70 هزار تن

معاون كشتی سازی شرکت صدرا از برنامه این شرکت برای توسعه زیرساختهای تعمیر و ساخت کشتی در دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز از زیباکنار، مهندس محمودیان در میزگرد «چشم انداز صنایع دریایی در دریای خزر» که در جریان دوازدهمین همایش صنایع دریایی برگزار شد؛ با تاكید بر ضرورت توسعه زیر ساختهای كشتی سازی در حاشیه دریای خزر گفت: در یارد نكا ایجاد حوضچه خشك ساخت و تعمیر كشتی تا ظرفیت 70 هزار تن در دستور كار است  كه با تامین نقدینگی می توان ساخت آن را  سرعت بیشتری بخشید.

وی افزود: در صورت داشتن سفارش های لازم و كمك های دولتی می توان زیر ساخت های كشتی سازی در دریای خزر را با سرعت بیشتری توسعه داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، اظهار داشت: با توجه به شرایط دریای خزر باید به قوانین و مقررات ساخت كشتی با دقت نظر بیشتری توجه شود و مقررات سختگیرانه تری از سوی موسسات رده بندی برای این شناورها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینكه «برای توسعه ترانزیت در دریای خزر به گسترش ناوگان ایرانی نیاز است»، ادامه داد: در صورت تعامل میان كارفرمایان و شركت های كشتی سازی می توان پروژه های زیادی در دریای خزر اجرا كرد، همانطور كه در سال های گذشته این تعامل در ساخت سكوی ایران البرز و شناورهای كاسپین  میان صدرا و نفت خزر انجام شد.

كاسپین 3 خردادماه آینده تحویل می شود
مهندس یحیی زاده، رئیس مجتمع كشتی سازی دریای خزر (صدرای نكا)، نیز در این میزگرد با تاكید بر شناسایی پتانسیل ها و نیاز های كشتیرانی در دریای خزر و لزوم تدوین نقشه راه گفت: بر اساس این نقشه می توان نسبت به توسعه صنایع كشتی سازی در حاشیه دریای خزر اقدام كرد.

وی با اشاره به ساخت شناورهای كاسپین 1 و 2 برای پشتیبانی به سكوی حفاری ایران در دریای خزر گفت: شناور كاسپن 3 نیز تا مرداد ماه سال 90 تحویل كارفرما خواهد شد.
یحیی زاده یاداور شد: این شناور نسبت به شناورهای كاسپین قبلی امكانات و تجهیزات اضافه ای دارد كه مهندسی و ساخت آن را طولانی تر كرده است.

وی همچنین با اشاره به تعمیرات كشتی در یارد نكا ظرفیت موجود این یارد را برای شناورهای تا 2700 تن ذكر كرد و گفت: شركت های كشتیرانی دریای خزر، تایدواتر و سازمان بنادر و دریانوردی اعتماد لازم را به شركت صدرا دارند و سفار ش های مناسبی به این شركت داده شده است.

ارسال نظر