کد خبر: ۷۷۰۸
تعداد بازدید: ۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

بازدید وزیر صنایع از ایزوایکو

وزیر صنایع و معادن عصر امروز به همراه هیأت بلندپایه ای از استان هرمزگان شامل استاندار و رئیس سازمان صنایع و معادن استان از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) دیدن کردند.

به گزارش مارین نیوز، در این بازدید ابتدا  از طـرح احداث حوضچـه های خشک ایزوایکو که برای ساخت و تعمیر سـوپر نفتکش ها طراحی شده؛ دیدن بعمل آمد.

حوضچه تعمیر کشتی با ابعاد 375 متر طول، 80 متر عرض و 5/14 متر و حوضچه ساخت کشتی دارای ابعاد 475 متر طول، 80 متر عرض و 5/14 متر بوده و برای ساخت وتعمیر انواع شناور VLCC و LNG تا ظرفیت 350 هزار تن ساخته می شود و حوضچه تعمیرات کشتی در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر صنایع همچنین از کشتی های کانتینر و نفتکش 35 هزار تنی در حال ساخت در یارد ایزوایکو بازدید کرد.

ایزوایکو که ابتدای امسال اولین کشتی اقیانوس پیمای ساخت کشور را تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی داده؛ تا پایان امسال دومین فروند کشتی کانتینربر را که مشابه ایران اراک است؛ تحویل کشتیرانی خواهد داد و در همین زمان سومین فروند را نیز به آب اندازی خواهد کرد تا پس از نصب ماشین آلات و تجهیزات تا پایان سال آینده تحویل کند.

همچنین، در این بازدید اعلام شد که اولین نفتکش اقیانوس پیمای ساخت داخل نیز با گنجایش 35 هزار تن نیز تا پایان سال آینده تحویل کارفرما (شرکت ملی نفتکش ایران) خواهد شد.

محرابیان همچنین از امکانات تعمیرات شناور تا 80 هزار تن و نیز امکانات طراحی، ساخت و نصب سازه های دریایی ایزوایکو بازدید کرد.

وزیر صنایع و هیأت همراه پس از اقامه نماز مغرب، ایزوایکو را ترک کردند.

ارسال نظر