کد خبر: ۸۴۰۰
تعداد بازدید: ۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

دانشگاه خرمشهر و مهندسی دريا/ گفتگو با مسعود صدری‌نسب

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از اجرای 5 پروژه مهم پژوهشی ملی و بین‌المللی و نیز فعال شدن این دانشگاه در حوزه مهندسی دریا و كشتی‌سازی خبر داد.

دكتر مسعود صدری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز، با بیان اینكه «دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر علاوه بر آموزش رشته‌های دریایی، در امر پژوهش نیز مجری طرح‌های تحقیقاتی، ملی و بین‌المللی بوده و هست»، درباره این پروژه‌ها، توضیحات كوتاهی ارائه كرد.

وی در این مورد از اجرای دو پروژه برای سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: پروژه اول، «طرح مطالعات تطبیقی و توسعه مدل مفهومی و شبیه‌سازی عدد سه‌بعدی پارامترهای هیدرودینامیك فیزیك و پیش‌بینی نحوه پخش مواد آلاینده و پلوم حرارتی در آب‌های خلیج‌فارس» بود كه در محدوده نیروگاه اتمی بوشهر و به سفارش شركت افق انرژی ایرانیان (وابسته به سازمان انرژی اتمی) انجام گرفت.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر همچنین از اجرای پروژه «بررسی اكولوژی صدا و كیفیت آب نیروگاه اتمی دارخوین» به سفارش‌ شركت ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی (سورنا) و پروژه «پتانسیل‌سنجی انرژی جریانی و جزر و مد دریایی» به سفارش سازمان انرژی‌های نو خبر داد.

صدری‌نسب همچنین اعلام كرد كه پروژه «مدیریت آب توازن كشتی‌ها در خلیج‌فارس و دریای عمان» به  سفارش سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و پروژه « گشت تحقیقاتی دریایی خلیج فارس و دریای عمان» به سفارش سازمان منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان (راپمی) در دانشگاه خرمشهر به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به فعالیت رشته‌های فیزیك دریا و زیست دریا در مقطع دكتری این دانشگاه گفت: همچنین، دانشگاه در حال اخذ دكتری در رشته شیلات است كه در سال آینده نیز، مجری این رشته خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر درباره راه‌اندازی بخش مهندسی دریا در این دانشگاه نیز گفت: در دانشكده مهندسی دریا، كلیه رشته‌های مهندسی از قبیل مهندسی دریانوردی، مهندسی كشتی‌سازی، مهندسی مكانیك كشتی، مهندسی الكترونیك و مخابرات دریایی و مهندسی سواحل ارائه خواهند شد.

وی در این زمینه از برنامه تجهیز آزمایشگاه‌های مربوطه در دانشكده مهندسی دریای خرمشهر خبر داد و گفت: تاكنون، شبیه‌ساز موتور این آزمایشگاه نصب و راه‌اندازی شده است.

صدری‌نسب همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، گفت: این دانشگاه در جوار صنایع دریایی متعدد از جمله شركت‌های كشتی‌سازی است كه دانشجویان براحتی از امكانات این شركت‌ها برای ارتقای سطح آموزش، بهره‌مند هستند.

ارسال نظر