کد خبر: ۸۴۶۰
تعداد بازدید: ۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

توجه ویژه وزارت دفاع به ساخت كشتی‌های غیرنظامی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر توجه صنایع دریایی زیرمجموعه این وزارتخانه به صنعت ساخت كشتی‌های غیرنظامی تأكید كرد.

به گزارش مارین نیوز، سردار احمد وحیدی در بازدید از صنایع كشتی‌سازی شهید تمجیدی انزلی تصریح كرد: شناور بزرگ كلاس موج و ناوچه توسط صنایع دریایی تمجیدی ساخته شده است و از این پس باید موضوع ساخت كشتی‌های غیرنظامی مورد توجه این مجموعه قرار گیرد.

وی همچنین ضرورت اتخاذ برنامه‌های جامع فعالیت‌های دریانوردی، ساخت انواع كشتی‌های تجاری، مسافری و تعمیرات كشتی را در داخل مورد تأكید قرار داد.

وزیر دفاع با اشاره به اینكه «موضوع دریانوردی در خزر اهمیت زیادی دارد»، خاطرنشان كرد: پیشنهادهایی برای ایجاد صنعت كشتی‌سازی تجاری و مسافری وجود دارد كه بررسی می‌شود و مورد تصویب قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع با بیان اینكه «ایران به ناوگان دریایی خود توجه دارد»، تأكید كرد: توسعه ناوگان دریایی در دستور كار است.

وحیدی همچنین با اشاره به اینكه «خزر دریای صلح و امنیت است»، تصریح كرد: در این چارچوب روابط خوبی با همه كشورهای حاشیه خزر داریم.

به گفته وی، كشورهای منطقه و حاشیه خزر با همكاری یكدیگر می‌توانند دریا را از هرگونه ناامنی حفظ كنند و تفاهم با كشورهای همسایه خزر و تعاملات دفاعی و نظامی وجود دارد.

گفتنی است، سفر وزیر دفاع به بندر انزلی و بازدید وی از صنایع دریایی شهید تمجیدی در جریان سفر استانی هیأت دولت به گیلان انجام گرفت.

صنایع دریایی شهید تمجیدی از زیرمجموعه‌های سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع است كه ساخت انواع شناورهای نظامی را در كارنامه خود دارد.

ارسال نظر