کد خبر: ۸۵۸۴
تعداد بازدید: ۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

نمایش ربات زیردریایی ایران در نمایشگاه سوریه

مدیر‌كل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر از عرضه ربات زیردریایی ساخت داخل در نمایشگاه دستاورد‌های ایران در سوریه خبر داد و گفت: این ROV بدان دلیل ساخته شده است كه به وسیله آن بتوانیم تست‌های غیر مخرب را روی سازه‌های دریایی و دیواره اسكله بتونی داشته باشیم.

عبدالكریم رزازان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فن‌آوری‌های پیشرفته در دمشق، پايتخت سوريه، گفت: این نماشگاه از 18 الی 21 بهمن‌ماه و به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: زمانی كه بشار اسد از ‌فن‌آوری‌های پیشرفته ایران در بخش‌های نانو، سیستم‌های هوافضا و از این قبیل بازدید كرد از رئیس‌جمهور ایران خواست كه ‌این‌گونه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه ارائه شود كه طی توافقات انجام گرفته تعداد بسیاری از شركت‌های ایرانی و از حوزه‌های مختلف ‌در این نمایشگاه حضور پیدا كردند.

رزازان اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نمایشگاه و در غرفه خود، یك ROV كه نوعی رباتیك زیردریایی است را در معرض دید بازدیدكنندگان قرار می‌دهد.

مدیر كل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فن‌آوری‌های پیشرفته، دستاورد‌ها و تكنولوژی‌های برتر به نمایش گذاشته می‌شود، ارائه این دستگاه نیز مورد قبول واقع شد.

رزازان با بیان اینكه «این دستگاه در غرفه سازمان بنادر و دریانوردی به نمایش گذاشته می‌شود»، خاطرنشان كرد: این سیستم رباتیك با توجه به كاربردهایی كه در بخش‌های دریایی دارد، می‌تواند از سازه‌های دریایی كه سرمایه‌های بزرگی در بنادر محسوب می‌شود، نگهداری و صیانت كند.

ارسال نظر