کد خبر: ۸۷۴۲
تعداد بازدید: ۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

ادامه انتقادات امام جمعه بندرعباس از ایزوایکو

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در سال‌های اخیر از مجتمع كشتی‌سازی بندرعباس (ایزایكو) در تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه با عناوینی همانند قبرستان آهن قراضه‌ها و مجتمع كشتی‌نسازی یاد كرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به آب‌اندازی كشتی‌ اقیانوس‌پیمای ایران اراك كه سال گذشته با حضور رئیس جمهور در مجتمع ایزایكو صورت گرفت؛ نیز نتوانست نظر مساعد آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی را در مورد باثمر بودن این مجتمع برای اقتصاد و صنعت استان و كشور جلب كند.

حتی با وجود در مرحله نهایی قرار داشتن ساخت یك فروند كشتی اقیانوس‌پیمای دیگر و ساخت سكوهای پایه‌های نفتی سرچاهی در مجتمع كشتی‌سازی به نظر می‌آید با توجه به هزینه‌ای كه در این مجتمع برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اسكله‌ها صورت گرفته، نماینده ولی فقیه در هرمزگان انتظارات بیشتری را در راستای فعال شدن این مجتمع دارد كه مطمئنا این انتظارات منطقی و به جا است چراكه حجم قابل توجهی از سرمایه‌ها در این مجتمع با وجود كاربردی شدن، آن گونه كه باید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وجود این امر سبب شده نماینده ولی فقیه در هرمزگان طی سال‌های اخیر از مجتمع كشتی‌سازی بندرعباس (ایزایكو) در تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه با عناوینی همانند «قبرستان آهن قراضه‌ها» و «مجتمع كشتی‌‌نسازی» یاد كند.

آیت‌‌الله نعیم‌آبادی چهارشنبه هفته جاری نیز در همایش تخصصی تجهیزات توزیع سوخت در بندرعباس نیز در این مورد گفت: طی سال‌های اخیر آنقدر فریاد زدم كه كارخانه كشتی‌سازی بندرعباس «كشتی‌نسازی» است تا عاقبت با اندكی پیشرفت بین «كشتی‌سازی» و «نسازی»، هنوز هم وجه «كشتی‌نسازی‌اش» پررنگ‌تر است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) در مورد اینكه «اگر كسی با وجود داشتن آب و زمین باز هم نیازمند دیگران باشد، خدا او را از خود دور می‌كند»، تصریح كرد: ملت ایران از هوش زیادی برخوردار است و ما اگر بخواهیم، می‌توانیم با كشورهای پیشرفته دنیا از جمله ژاپن رقابت كنیم.

نعیم‌آبادی با بیان اینكه «جامعه اسلامی باید از امكانات خود برای رفع نیازهایش استفاده كند»، خاطر نشان كرد: كسی كه دریا و ساحل وسیع در اختیار دارد و از هوش و امكانات لازم نیز برخوردار است اما كشتی نمی‌سازد، حدیث امام صادق (ع) شامل حالش می‌شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینكه «هنر نزد ایرانیان است و بس»، گفت: كشتی‌سازی هم كه هنر است؛ باید نزد ایرانیان باشد و نباید برای تعمیرات كشتی‌هایمان به بندر جبل علی در امارات برویم.

ارسال نظر