کد خبر: ۸۸۱۸
تعداد بازدید: ۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تشكیل كنسرسیوم رقبای تایدواتر در بندرشهیدرجایی

معاون بازرگانی شركت كشتیرانی جنوب-خط ایران از تشكیل كنسرسیومی متشكل از 11 شركت برای حضور در مناقصه راهبری فاز دوم ترمینال كانتینری بندر شهیدرجایی خبر داد.

سیدعبدالله قطبی دراین‌باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: با توجه به اینكه مدیریت و راهبری فاز یك و ترمینال اول فاز دو بندر شهیدرجایی در اختیار شركت تایدواتر خاورمیانه قرار دارد؛ سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم دارد در مراحل بعدی توسعه این بندر، این وضعیت را تغییر دهد.

وی افزود: در این زمینه، كنسرسیومی از 11 شركت عضو انجمن پایانه‌داران ایران برای حضور در مناقصه فاز دوم ترمینال كانتینری بندر شهیدرجایی تشكیل شده است.

معاون بازرگانی شركت كشتیرانی جنوب-خط ایران با اشاره به حضور این شركت در این كنسرسیوم، ابراز امیدواری كرد كه با برگزاری مناقصه فاز دوم، زمینه رقابت پورت‌اپراتورها در بندر شهیدرجایی فراهم شود.

قطبی در خصوص پروژه‌های در دست اجرای شركت كشتیرانی جنوب-خط ایران در بندر شهیدرجایی نیز گفت: احداث ترمینال اختصاصی کانتینر پر در محوطه‌ای به مساحت 10 هکتار از جمله پروژه‌های در دست اجرای این شرکت است.
 
وی با بیان اینکه «احداث این پروژه به سرمایه‌ای بالغ بر 148 میلیارد ریال نیاز دارد»، گفت: 6 هکتار از آن در فروردین 1388 به بهره‌برداری رسیده است و چهار هکتار آن نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

قطبی پروژه ساخت تعمیرگاه و شستشوی بزرگ کانتینر در بندر شهیدرجایی را از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌شده در دست اجرای شرکت کشتیرانی جنوب- خط ایران در این بندر عنوان کرد و گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر 140 میلیارد ریال به مساحت هشت هکتار زمین به صورت BOT در زمان 25 سال به منظور تعمیر اساسی و شستشوی کانتینر در بنادر کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه «پروژه ساخت تعمیرگاه و شستشوی بزرگ کانتینر در نوع خود منحصربه‌فرد است و بر اساس آخرین استانداردهای تعریف‌شده در تعمیر و بازسازی کانتینر طراحی شده است و ساخت آن در حال اجراست»، گفت: این تعمیرگاه قادر است نسبت به صدور گواهینامه مخصوص ایمنی و استاندارد کانتینر تحت عنوان گواهینامه بین‌المللی CSC نیز اقدام کند.

قطبی با بیان اینکه «پروژه احداث مرکز بزرگ لجستیک در بندر شهیدرجایی در زمینی به مساخت 27 هکتار یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در بندر مذکور است»، گفت: این پروژه با سرمایه‌ای بالغ بر 471 میلیارد ریال یک پروژه خاص و منحصربه فرد است که نتیجه آن همراه شدن با ادبیات مشترک بین‌المللی در نحوه ساخت و بهره‌برداری از یک سایت لجستیک بندری است.

گفتنی است، شركت كشتیرانی جنوب-خط ایران از جمله شركت‌های تابعه كشتیرانی جمهوری اسلامی است كه در زمینه ارائه خدمات بندری و تخلیه و بارگیری، مدیریت کارکنان دریایی و تأمین سوخت و آب و انجام تعمیرات کشتی‌ها، مدیریت کارکنان دریایی و تاأین سوخت و آب و انجام تعمیرات کشتی‌ها، خدمات صدور ترخیصیه و انجام امور مربوط به تحویل و تحول کالا فعالیت دارد.

عمده فعالیت این شركت در بندر امام است كه راهبری و مدیریت عملیات كانتینری این بندر را برعهده دارد و با توجه به این تجربه، برای حضور در بندر شهیدرجایی، بعنوان مهمترین بندر تجاری كشور، آماده می‌شود.

در همين زمينه:
سرمایه گذاری های جدید کشتیرانی در بخش کانتینری بنادر جنوب [كليك كنيد]

ارسال نظر