کد خبر: ۹۰۵۴
تعداد بازدید: ۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

صدر گزارش عملکرد داد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با انتشار پیامی نوروزی به مناسبت فرا رسیدن سال 1390، ضمن تبریک سال نو گزارشی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای این سازمان در سال 89 را ارائه کرد.

 مارین نیوز در نخستین خبر خود در سال جدید، گزارش مهندس سیدعطاءالله صدر و پیام نوروزی او را بدین شرح منتشر می سازد:

 شد زمین همچون زمرّد، تا که ماه آمد بهار
گل فرو بگرفت باغ و راغ و کوه و مرغزار
 از نسیم صبح بنگر، دشت چون شد مشکبار
بلبل اندر روی گل بنشسته مدح شاخسار
 
بار دیگر نفخه صور بر کالبد عالمیان دمیده شد و طبیعت افسرده را جانی دوباره بخشید و آن گل عذار از پرده برون شد و در منظر جهانیان جلوه گر آمد. ترنّم باران و نغمه ی بلبلان و آواز نسیم بهم آمیخت و ترانه ی زیبای بهار، دیگر بار سروده شد.

فرارسیدن بهار روح افزا و رویش دوباره را به جامعه ی دریائی کشور و خانواده بزرگ بنادر و دریانوردی و همکاران عزیز صمیمانه تبریک و تهنیت گفته، سلامت و بهروزی و موفقیت روزافزون را برای همگان آرزومندم.

سازمان بنادر و دریانوردی سال 89 را که بنا بر رهنمود مقام معظم رهبری سال همّت مضاعف و کار مضاعف نامیده شده بود، در حالی به پایان رساند که به دستاوردهای موفقیت آمیزی نائل آمد.

- رشد 2/14 درصد تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بنادر کشور و رشد 15 درصدی عملیات کانتینری و رشد 44 درصدی صادرات غیر نفتی و رشد 25 درصدی ترانزیت غیرنفتی نسبت به سال گذشته و رشد 80 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور با جذب حدود 5700 میلیارد ریال سرمایه بخش غیردولتی جهت ایجاد ترمینال کانتینری و تأمین گنتری کرینها و سایر تجهیزات بندری در بندر بوشهر و احداث پایانه های نفتی و سیلوهای غلات در بنادر کشور و نیز قرارداد سرمایه گذاری خارجی ایجاد پایانه غلات در بندر امام خمینی (ره) و تبدیل آن به بندر کانونی غلات در منطقه و همچنین رشد 10 درصد ترانشیپمنت خطوط مختلف از بندر شهید رجائی نسبت به سال گذشته در راستای تبدیل آن بندر به بندر کانونی در منطقه از جمله آنهاست.

- اخد مصوبه الحاق 2400 هکتار دیگر به منطقه ویژه شهید رجائی، بهره برداری از اولین مجموعه لجستیک کالا در بندر شهید رجائی، بهره برداری از کارخانه تولید میلگرد با ظرفیت 800 هزار تن در سال در بندر امیرآباد و توسعه پایانه های جدید ترانزیت و صادرات فرآورده های نفتی در بنادر شهید رجائی و امام خمینی (ره) و توسعه طرح سوخت رسانی شناورها (بانکرینگ) از جمله اقداماتی است که در سال 89 در راستای ارتقاء سطح بنادر کشور به بنادر نسل سوم صورت پذیرفته است. همچنین در سال 89 چرخ توسعه زیرساختها و تجهیز بنادر کشور با سرعت در حرکت بوده و اقدامات مؤثری در این زمینه بعمل آمده است که بهره برداری از 52 پروژه به ارزش 3300 میلیارد ریال در بنادر کشور حاصل تلاش بی وقفه کلیه دست اندرکاران و همکاران در بخشهای مختلف اعم از پیمانکاران، مهندسین مشاور، شرکتهای تأمین کننده مواد و مصالح و تجهیزات مورد نیاز و غیره، و همکاران در سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

- یکی دیگر از اقدامات قابل توجه سازمان در سال 89 در راستای تحقق توسعه دریامحور، ادامه عملیات احداث موج شکن ها و بنادر کوچک چندمنظوره در سواحل جنوبی کشور بوده است که از دستاوردهای آن عمران و آبادانی سواحل کشور، محرومیت زدائی، ایجاد اشتغال و مآلاً رونق اقتصادی سواحل و جزایر کشور می باشد.

- همچنین از اقدامات مؤثر سازمان در سال 89 در جهت توسعه حمل و نقل دریائی مسافر و ساماندهی و توسعه بنادر و پایانه های مسافری در سواحل کشور و بهره برداری از بندر مسافری شهید حقانی (بندرعباس) و توسعه ناوگان مسافری کشور با ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان و احداث پایانه ها و اسکله های مسافری در جزیره خارک، بندر آبادان، بندر گناوه و بندر انزلی می توان یاد کرد.

- از اقدامات دیگر قابل توجه سازمان در سال گذشته که جای تقدیر دارد، اقدامات بعمل آمده در جهت ارتقاء ایمنی دریانوردی و مبارزه با آلودگیهای محیط زیست است. که نجات جان 1000 نفر افراد مضطر حادثه دیده در دریا و ارائه 190 مورد خدمات پزشکی در دریا و نیز پایش هوائی جهت شناسائی منابع آلوده کننده (دریا برای اولین بار در کشور) در منطقه
خلیج فارس شامل خارک، ابوذر، تنگه هرمز، بندر دیلم و نیز لایروبی 10 میلیون مترمکعب جهت ایمن سازی آبراهه های کشور از آن جمله است.

- همچنین در سال 89 در جهت ارتقاء سطح علمی و فناوری و توسعه مهندسی سواحل و بنادر کشور نیز اقدامات مؤثری بعمل آمد. از جمله عبارتند از:

- برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی سواحل و بنادر (ICOPMAS) با حضور اساتید، متخصصین و کارشناسان داخلی و خارجی و حمایت 15 نهاد و ارگان دریائی معتبر بین المللی و حضور حدود بیست نفر از متخصصین صاحب نام
بین المللی از کشورهای مختلف.

- رونمائی از نرم افزار تجاری ایرانی «مدل سازی ریاضی هیدرودینامیک دریا» که توسط دانشمندان و متخصصین ایرانی قابل عرضه در سطح بین المللی طراحی و به بهره برداری رسیده است.

- طراحی، ساخت و بهره برداری از روبات شبیه ساز اثرات پروانه شناورها در پای دیواره اسکله ها برای اولین بار در سطح بین المللی توسط مخترعین و متخصصین ایرانی.
- بهره برداری از سامانه مدیریت عملیات کالاهای عمومی در بنادر (GCOMS).

- تأیید انطباق آموزش دریانوردان در ایران با کنوانسیون STCW توسط آژانس ایمنی دریانوردی اروپا(EMSA)

- تبدیل وضعیت استخدامی بیش از 1500 نفر کارکنان شاغل از شرکتی به قرارداد مستقیم با سازمان، در راستای تحقق دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای دولت خدمتگزار در سال 1389.

و بالاخره تصویب الحاق جمهوری اسلامی ایران به 7 کنواسیون و پروتکل بین المللی در مجلس شورای اسلامی در سال 89

اینها گوشه ای از موفقیت های سازمان بنادر و دریانوردی در سال 89 بشمار می رود که با همت مضاعف و کار مضاعف، تلاش بی وقفه و همکاریهای صمیمانه کلیه دست اندرکاران توسعه حمل و نقل دریائی کشور حاصل گردید.

امید است در سال جدید نیز با عنایات حق تعالی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و همکاری صمیمانه خانواده بزرگ دریائی کشور، شاهد ارتقاء و رشد روزافزون و هرچه بیشتر فعالیتهای سازمان بنادر و دریانوردی در سطح ملی و بین المللی باشیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امضا محفوظ
|
Russian Federation
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
0
0
  ضمن عرض تبریک سال نو در خصوص عملکرد سازمان و آقای صدر به موارد زیر نیز توجه کنید: ۱.متاسفانه سازمان همیشه خود را در پشت آمارهای غلط انداز و غیر ملموس بندری پنهان می کند ۲. بهتر بود ایشان به تلاشهای مضاعف خود برای تخریب شورایعالی صنایع دریایی و حضور انجمنها در سازمان و وجوه اداره شده نیز اشاره ای می کردند ۳.سیاسی کاری سفارش پذیری ایشان بویژه از نمایندگان مجلس مثال زدنی است ۴. تلاشهای ایشان برای وزیر شدن در سال قبل جواب نداد احتمالا جز برنامه های امسالشان نیز است ۵.از رانتهای ایجاد شده برای شرکتها و افراد وابسته به معاون مالی واداری و آقای رزازان و مدیرکل تحقیقات و .... و همچنین مصوبه های غیر قانونی اداره ثبت کشتیها و برخوردهای سلیقه ای و خشن ریاست عقل کل آن سخنی به میان نیامده است این عیدی را به آقای صدر دادم تا انشاالله در سال جدید به صداقت بیشتر و تخصصی کار کردن رو بیاورند و خودم را در مقابل ناملایمات سازمان سبک کرده تا در سال جدید با تانی بیشتری کارهای خود را در سازمان پیگیری کنم و به سایر عزیزان هم گفته باشم بدون حضورویا نامه نماینده و یا مقام بالاتر به سازمان بنادر نروید
ارسال نظر