تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۹۱۰۰
تعداد بازدید: ۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

کره ای ها اولین کشتی هوشمند جهان را ساختند

کره جنوبی اولین سیستم کنترل کشتی هوشمند جهان را ساخته است که می تواند افزایش بهره وری عملیاتی و کاهش هزینه های مدیریت خطوط  کشتیرانی را در پی داشته باشد.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، یک مقام وزارت صنایع کره جنوبی با اعلام این خبر گفت: این کشتی که ship area network (SAN) نام گرفته؛ توسط صنایع سنگین هیوندایی ساخته شده است و مجموعه ای شامل سیستم توسعه الکترونیک دولتی و مؤسسه تحقیقات مخابرات در پژوهش های آن، همکاری داشته اند.

کشتی مجهز به سیستم SAN که هفته گذشته آب اندازی شد، 250 متر طول و 4500 TEU کانتینر ظرفیت دارد و به سفارش AP Moller-Maersk دانمارک، بزرگترین خط کشتیرانی جهان، ساخته شده است.

پروانه های جامع و سیستم مدیریت همه اجزای مهم کشتی از جمله موتور و سیستم های ناوبری در کشتی مجهز به سیستم SAN تحت کنترل هوشمند قرار دارند.

همچنین، این کشتی به شرکت های کشتیرانی اجازه می دهد زمان واقعی بازخورد در وضعیت کشتی های خود را از طریق لینک های ماهواره ای دریافت دارند.

ریو سو-ژئون، رییس دفتر فناوری های اطلاعات وزارت صنایع کره جنوبی، دراین باره گفت: با استفاده از این سیستم، در واقع هم ناخدای کشتی و هم مدیران خطوط کشتیرانی، در هر لحظه اطلاعات دقیقی از وضعیت کشتی ها را در اختیار خواهند داشت که این امر، بهبود مدیریت کشتی را در پی خواهد داشت.

وی توضیح داد: از آنجا که در این سیستم، اطلاعات حیاتی مانند شکستگی می تواند به طور مستقیم به خطوط حمل و نقل ارسال شود، می توان موضوع را هرچه سریع تر به بندر بعدی که در مسیر حرکت کشتی است؛ گزارش داد و بدین ترتیب، تعمیر کشتی ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

این مقام مسؤول همچنین گفت که ساخت کشتی های مجهز به سیستم SAN، به قیمت کلی کشتی ها اضافه نخواهد شد و می تواند کمکی به کشتی سازان کره ای باشد تا در رقابت نزدیک خود با یاردهای چینی در دریافت سفارش های جدید، موفق باشند.

سو-ژئون همچنین پیش بینی کرد که کارآمدی بیشتر کشتی های مجهز به سیستم SAN می تواند جذابیت بیشتری را برای شرکت های کشتیرانی جهت سفارش این نوع کشتی ها ایجاد کند.

این مقام دولتی گفت که سیستم بکار گرفته شده در این کشتی ساخت هیوندایی، بزودی در سایر یاردهای کره ای از جمله سامسونگ، دوو و حتی کشتی سازی های کوچکتر نیز پیاده خواهد شد.

این مقام دولتی گفت که این سیستم کنترل در حال حاضر برای 40 کشتی کانتینری کشتیرانی AP Moller- Maersk سفارش داده شده و قرار است برای دریافت سفارش از دو کشتیرانی خارجی دیگر هم، معرفی و مذاکرات لازم صورت گیرد.

ارسال نظر