کد خبر: ۹۳۲۸
تعداد بازدید: ۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

تعمیر سه كشتی ایرانی در دریای خزر

عملیات تعمیر سه فروند از کشتی‌های کشتیرانی دریای خزر با تلاش متخصصان ایرانی در مرکز تعمیرات کشتی آستاراخان روسیه با موفقیت انجام شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی كشتیرانی جمهوری اسلامی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اعلام این خبر گفت: عملیات تعمیر سه فروند از بزرگترین کشتی‌های تجاری این شرکت که پس از مدت سه ماه از سفارش تعمیر به مرکز تعمیرات کشتی آستاراخان روسیه به دلایل ناشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا دچارمشکل شده بود؛ با یاری خدا و تلاش نیروهای جوان و متخصص این شرکت به پایان رسید.

محمدرضا قادری ظرفیت هریک از این کشتی‌ها را 7000 تن ذکر کرد و افزود: درپی بروز مشكلات اساسی برای این كشتی‌ها درسه سال گذشته، کشتیرانی دریای خزر و یک شرکت اروپایی قراردادی به منظور تعمیرات کشتی‌های این شرکت منعقد کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس، شركت مذکور متعهد شد نسبت به تعمیر کشتی‌های سفارشی کشتیرانی دریای خزر اقدام کند؛ اما پس ازشروع تعمیرات وخارج شدن این کشتی‌ها از چرخه عملیات بازرگانی و مصادف شدن آن با اعلامیه اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم شركت‌های گروه كشتیرانی، این شركت اروپایی به ناگاه علیرغم تعهدات خود از تأمین قطعات وكمك‌های فنی سرباز زد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر اظهار داشت: با این حال، مهندسین این شركت توانستند علیرغم تحریم‌های اروپا با یاری خدا، تلاش و استفاده از توانمندی‌های داخلی ضمن تأمین قطعات مورد نیاز، طراحی جدیدی را دراین مورد بكارببندند و مشکلات فنی مذکور را مرتفع کنند.

وی گفت: هم‌اکنون این سه فروند کشتی با تأیید مؤسسه رده‌بندی LR در وضعیت عملیاتی قرارگرفته‌اند.

ارسال نظر