کد خبر: ۹۳۳۷
تعداد بازدید: ۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

تعمیر سه كشتی ایرانی به ایزوایكو سپرده شد

سه فروند کشتی اقیانوس‌پیمای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی بمنظور انجام تعمیرات اساسی و دوره‌ای به ایزوایکو مراجعه كرده‌اند.

مدیر روابط عمومی ایزوایکو با اعلام این خبر به مارین نیوز گفت:  با توجه به توان و ظرفیت مناسب، این مجتمع مکان مناسبی جهت تعمیرات انواع شناورها تا ظرفیت 80 هزار تن بوده؛ ولی علیرغم عملکرد مناسب در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه شرکت‌های کشتیرانی داخلی قرار گرفته است و به‌ناچار ایزوایکو تمرکز خود را در تعمیرات بر شناورهای خارجی متمرکز كرده بود که تعمیر 18 فروند شناور خارجی در سال 88 مؤید این امر است.

سید سعید ذرهون با بیان اینكه «با توجه به تحریم اقتصادی بازار خارجی تعمیر كشتی ایزوایكو نیز دستخوش تغییرات شد»، افزود: خوشبختانه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آغاز سال 1390 با اعزام سه شناور بزرگ عملا پشتیبانی خود از این صنعت را اعلام كرد.

وی دراین‌باره توضیح داد: کشتی چندمنظوره ABBA  که دارای 170 متر طول، 25/5 متر عرض و تناژ 24 هزار تن است؛ در اواسط اسفند ماه گذشته از آب گرفته شد و پس از انجام تعمیرات زیرآبی هم‌اکنون در کنار اسکله قرار دارد و پس از تعمیرات تا هفته دوم اردیبهشت ماه تحویل خواهد شد.

ذرهون ادامه داد: کشتی فله‌بر   AMITEES نیز با 180 متر طول، 28/4 متر عرض و تناژ 36 هزار تن در اوایل فروردین امسال از آب گرفته شد و تا پایان فروردین تعمیرات آن نیز، به پایان خواهد رسید.

به گفته مدیر روابط عمومی ایزوایكو، کشتی حمل مواد سوختی EMMA با 180 متر طول،31/33 متر عرض و تناژ 41500 تن نیز بعد از شناور ABBA از آب گرفته خواهد شد و تعمیرات اساسی آن در مدت 40 روز به اتمام خواهد رسید.

ذرهون تعمیر سه فروند شناور بزرگ با کاربری‌های متفاوت در کمتر از دو ماه را نشانگر توان بالای ایزوایکو  در تعمیرات كشتی دانست و ابراز امیدواری كرد: این روند ادامه یابدو سایر خطوط کشتیرانی نیز نیم‌نگاهی به این مجتمع عظیم، جهت ساخت و تعمیر شناورهای خود داشته باشند.

ارسال نظر