کد خبر: ۹۷۰۰
تعداد بازدید: ۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

زمینه همكاری كشتی‌سازان ایران و كویت فراهم می‌شود

مدیرعامل كشتی‌سازی و صنایع فراساحلی دلفین از برنامه این شركت برای انتقال تجربیات میان یاردهای ایران و كویت در زمینه تعمیرات كشتی خبر داد.

آرش رضایی دراین‌باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: شركت كشتی‌سازی و صنایع فراساحلی دلفین كه سابقه‌ای 10 ساله در حوزه تعمیرات شناورهای نظامی دارد؛ طی یكسال اخیر فعالیت خود را در این بخش محدود كرده و قصد ورود به بخش تعمیرات شناورهای تجاری و نفتكش دارد.

وی با بیان اینكه «شركت دلفین بعنوان نماینده شركت صنایع سنگین و كشتی‌سازی كویت در ایران انتخاب شده»، درباره فعالیت شركت كویتی گفت: این شركت، مجموعه‌ای صنعتی مشابه ایزوایكو است و در 4 حوزه است كشتی‌سازی، صنایع نفت‌وگاز و اجرای پروژه‌های غواصی و لایروبی فعالیت دارد.

به گفته مدیرعامل كشتی‌سازی دلفین، انتقال تجربیات فنی صنایع كشتی‌سازی كویت به ایران و بالعكس، استفاده از پتانسیل‌های بازارهای ایران و همكاری در پروژه‌های ملی از مهمترین برنامه‌های این شركت خواهد بود.

رضایی با بیان اینكه «برای توسعه فعالیت‌های تعمیراتی با كشتی‌سازان داخلی در حال مذاكره هستیم»، افزود: یاردهای بزرگ داخلی ایران در سال‌های اخیر تجربیات و توانمندی مناسبی در حوزه تعمیرات برخی كشتی‌های اقیانوس‌پیما پیدا كرده‌اند كه ما می‌توانیم این دسته از كشتی‌های حاضر در بنادر كویت را برای تعمیرات به یاردهای ایران انتقال دهیم.

وی در ادامه از توانمندی شركت كویتی در بخش تعمیر كشتی‌های نفتكش خبر داد و گفت: این مجموعه دارای حوضچه بزرگ تعمیر شناور بویژه كشتی‌های نفتكش است و حتی شركت ملی نفتكش ایران نیز، تاكنون چندین كشتی خود را از پايانه نفتی خارك برای تعمیرات به این مجموعه فرستاده است.

وی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌ها و تجربه كم یاردهای ایرانی برای تعمیر نفتكش‌های بزرگ گفت: ما در زمینه انتقال تجربیات طرف كویتی به شركت‌های ایرانی در این بخش، می‌توانیم فعالیت كنیم.

ارسال نظر