کد خبر: ۹۷۹۶
تعداد بازدید: ۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

اولین حضور رسمی ایران در قديمی‌ترين انجمن دريایی جهان

به دنبال تأیید عضویت رسمی دبیرخانه دائمی همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از متخصصین داخلی در انجمن دریایی PIANC، نمایندگان سازمان بنادر در اجلاس سالیانه این انجمن در شهر برلین آلمان حضور یافتند.

به گزارش مارین نیوز، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دريانوردی با اعلام این خبر گفت: در این جلسه كه هفته گذشته برگزار شد؛ از میان 65 کشور عضو انجمن، جمهوری اسلامی ایران بعنوان سی و هشتمین کشور دارای حق رأی رسما معرفی شد و در انتخابات هیأت رئیسه این انجمن - که هر چهار سال یکبار انجام می‌شود- شرکت کرد.

علیرضا کبریایی افزود: دبیرخانه دائمی همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS) به منظور توسعه روابط علمی و پژوهشی با مجامع بین‌المللی و استفاده از آخرین دستاوردها در بخش‌های مختلف دریایی، از ابتدای سال 2011 میلادی بعنوان عضو متخصص در انجمن بین‌المللی PIANC آغاز به کار کرد و از این پس تمامی امور مربوط به اعضای حقیقی ایرانی در این دبیرخانه انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر، PIANC یک انجمن جهانی تخصصی غیرسیاسی و غیرانتفاعی است که بعنوان قدیمی‌ترین انجمن دریایی با هدف ارتقای دانش علمی و فنی در زمینه زیرساختارهای حمل و نقل دریایی در سال 1885 در کشور بلژیک تأسیس شده است.

وی اضافه کرد: این انجمن دارای کمیته‌های تخصصی ناوبری رودخانه‌ای (In Com)، دریانوردی (Mar Com)، محیط زیست دریایی (Evi Com) و متخصصین جوان (YP Com) است که متشکل از متخصصان بین‌المللی در زمینه‌های فنی، اقتصادی و زیست محیطی مربوط به زیرساخت‌های ترابری دریایی و عهده‌دار تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فنی است.

به گفته كبریایی، PIANC در بیش از 65 کشور از جمله استرالیا، اتریش، کانادا، فرانسه، ژاپن و ... نمایندگی دارد و همچنین دارای 518 عضو حقوقی و 2045 عضو متخصص علاقه‌مند در سراسر دنیا است.

کبریایی همچنین اعلام كرد: بزودی وب سایت رسمی انجمن PIANC در ایران جهت استفاده متخصصین داخلی راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال نظر