کد خبر: ۱۷۱۲۱
تعداد بازدید: ۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

انتهای قدرت دریایی ایران دیده نمی‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند انتهای متراکم قدرت دریایی ایران را ببیند و این قدرت توقف ناپذیر است.

وی با اشاره به اهمیت نیروی دفاعی و میزان تأثیر آن در سیاست‌های دفاعی کشور تصریح کرد: باید به شعار تأثیر و دامنه عمل نیروی دفاعی نگاه کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: میزان تأثیر و دامنه نفوذ در ذهن دشمن عرصه حیاتی و صحنه راهبردی نظامی نیروی دفاعی است که اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه «نیروی دریایی سپاه و ارتش موقعیت و منزلتی بسیار مهم در مجموعه راهبردهای دفاعی کشور دارند»، خاطرنشان کرد: باید ببینیم تا چه میزان این نیروها می‌توانند اثر‌گذاری داشته باشند.

سردار سلامی با بیان اینکه «هر روز باید چهره قدرت ما تغییر پیدا کند»، گفت: انتهای قدرت دریایی ایران دیده نمی‌شود و هیچ قدرتی نمی‌تواند انتهای متراکم آن را ببیند و قدرت دریایی ایران توقف‌ناپذیر است.

وی در ادامه تأکید کرد: دریاهایی که به دریاهای آزاد مربوط هستند، در مجموعه تعاملاتی جهانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه «عرض و طول تأثیر نیروهای ما در دریا تنها به حوزه جغرافیایی مربوط نمی‌شود»، گفت: دریاها بخش عمده‌ای از حیات امروز جهان سرنوشت‌ساز محسوب می‌شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه «دریا فصل مشترک منفعتی تمام قدرت‌های جهانی است که فراتر از مرزهای خود عمل می‌کنند»، گفت: بخش عمده‌ای از منافع حیاتی ما در منافع حیاتی جهان دارای یک فصل مشترک است که میدان عمل جهادی نامیده می‌شود.

وی افزود: نیروهای دریایی قدرت حقیقی خود را از این میدان تأثیر می‌گیرند و ماهیت عمل آنها در فضای راهبردی نشان داده می‌شود.

سردار سلامی با تصریح بر اینکه «عملیات تاکتیکی در دریا نیت راهبردی به دنبال دارد»، خاطر نشان کرد: دریا میدان بازدارندگی ماست و می‌توانیم در آن به دنیا و آرزوهای شکلی دشمن نفوذ کرده و جنگ را مدیریت کنیم.

وی دریا را «عرصه بازدارندگی نیروهای مسلح ایران» دانست و تصریح کرد: دشمن باید در اراده و قدرت ایران به گونه‌ای مبهوت شود که تصور عبور از این میدان را نداشته باشد و در این صورت به بازدارندگی می‌رسیم.

جانشین فرمانده کل سپاه نیروی دریایی را قدرت بین‌المللی دانست و یادآور شد: نیروی نظامی باید بتوانند به ژئوپلتیک کشور ارزش دهد.

وی با تأکید بر ارتقای توان و قدرت نیروی دریایی خاطر نشان کرد: در مواجهه با این واقعیت‌ها باید دارای قدرت، توان و کفایت لازم باشیم زیرا دشمن ما قدرت منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد و به واقعیت‌های قابل رؤیت احترام می‌گذارد.

وی اضافه کرد: برای ادامه حیات سیاسی نیازمند تولید و قدرت در سطح مورد نیاز هستیم و قدرت دریایی رکن مهمی از این قدرت است.

سردار سلامی مداخله دشمن در منطقه را با هدف تحت فشار قراردادن ایران از نظر سیاسی و نظامی عنوان کرد و متذکر شد: باید در دریا از منافع حیاتی خود دفاع کنیم و دشمن را در خطر قرار دهیم.

در این مراسم، حسینعلی زمانی با عنوان فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه معرفی شد.

ارسال نظر