کد خبر: ۱۷۱۷۹
تعداد بازدید: ۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

نروژ ذخاير جديد نفت و گاز در دريا کشف کرد

نروژ از کشف ذخایر مهم نفت و گاز در شمال این کشور در دریای بارنتس خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، شرکت اتریشی ONV که کاوش‏ها را پیش برده، می‏گوید برآوردهای اولیه نشان می‏دهد این چاه‏ها بین 100 تا 160 میلیون بشکه نفت و بین ده تا چهل میلیارد فوت‏مکعب گاز در خود جای داده است.

اولا بورتن مو، وزیر انرژی نروژ، گفت:‏ این بسیار خوشحال‏کننده است که ما باردیگر چاه‏های جدید انرژی اطراف دریای بارنتس کشف کرده ایم. این روز بزرگی برای نروژ است.

شرکت نروژی استات اویل از شریکان بهره‏برداری از این ذخایر است.

هر چند این اکتشافات خوشحالی مسؤولان نروژ را در پی داشته، طرفداران حفظ محیط زیست، حفاری برای برداشت این ذخایر را عامل آلودگی محیط زیست و آب‏ها در این منطقه می‏دانند.

این چاه‏ها نزدیک منطقه‏ای محافظت شده واقع است.

فردریک هاوگ، رئیس بنیاد محافظت از نهنگ‏ها، گفت:‏ حفاری این مناطق نزدیک به یخ‏های قطبی و جزایر خرس‏ها، از نظر زیست محیطی غیرقابل قبول است. واضح است که سیاست‏های انرژی وزیر کنونی مهارشدنی نخواهد بود. دولت جدید باید مسؤولیت امور را در دست گیرد.

نروژ هشتمین صادرکننده نفت جهان و بزرگترین صادرکننده گاز در غرب اروپا به شمار می‏رود و درآمدهای نفتی‏اش یک پنجم تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‏شود.

قرار است انتخابات عمومی‏در نروژ فردا (دوشنبه) برگزار شود. دولت کنونی چپگرا در برابر جناح محافظه‏کار ممکن است شکست بخورد. استفاده از ذخایر انبوه انرژی از مباحث مهم تبلیغات انتخاباتی بود.

ارسال نظر