کد خبر: ۱۷۲۲۵
تعداد بازدید: ۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

چرا بنادر هرمزگان شش ماه مدیرکل نداشت؟

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دلیل طولانی شدن روند تعیین مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان را به تغییر و تحولات در دولت و شرایط خاص تعطیلات نوروزی ربط داد.

به گزارش مارین نیوز، سیدعطاءالله صدر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به دلایل طولانی شدن روند تغییرات مدیریتی در این اداره کل بنادر گفت: به دلیل اهمیت بندر شهید رجایی که 90درصد عملیات تخلیه و بارگیری کشور و همچنین حدود 60 درصد صادرات و واردات از طریق این بندر انجام می‏شود، پس از رفتن مدیرکل سابق به سرعت اقدام کردیم و از آقای استیری معاون امور دریایی سازمان که سابقه قبلی در این بندر داشت، خواستیم تا بعنوان سرپرست چندمدتی امور مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را بر عهده گیرد؛ هرچندکه این مدت کوتاه به دلایلی چندماه به طول انجامید.    

به گفته وی، حکم آقای دلبری در تاریخ یکم مردادماه سال جاری بعنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امضاء شده بود؛ اما به دلیل هم زمانی این حکم با استقرار دولت جدید و بخشنامه معاون اول رییس جمهور مبنی بر توقف تمامی عزل و نصب‏ها، معرفی مدیرکل جدید به تعویق افتاد تا اینکه طی شهریورماه جاری از بخشنامه مذکور رفع ممنوعیت شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشوربا تقدیر از زحمات شش ماهه مهندس استیری بعنوان سرپرست اداره کل بنادر هرمزگان گفت: به دلیل آنکه بنادر هرمزگان سهمی بیش از 90درصدی را در خدمات دهی به مسافران دریایی کشور دارد، آقای استیری مأمور شد تا علاوه بر رسیدگی به امور دریایی کشور، تمامی ایام تعطیلات نوروزی خود را در هرمزگان به سر ببرد که انجام این ماموریت به نحو احسن توسط وی و همکارانش در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جای بسی تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: درنوروز امسال 6میلیون نفرسفر مسافرت دریایی در کشور رقم خورد که بخش قابل توجهی از این رقم، در منطقه هرمزگان صورت گرفت.

صدر همچنین ضمن اشاره به ماجرای توقیف نفتکش هندی به دلیل آلودگی نفتی در آب‏های هرمزگان تصریح کرد: طی یکماه گذشته کارحساس و چالش برانگیزی زیادی توسط تیم کارشناسی امور دریایی سازمان بنادر به مدیریت آقای استیری و همکاران وی در اداره کل بنادر هرمزگان انجام گرفت که موفقیت آنها در اعمال اقتدار حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران بر منطقه ویژه دریایی خلیج فارس جای تقدیر و تشکر دارد.  

وی اضافه کرد: نفتکش هندی دش شانتی دچار نقص فنی و تخلف آلودگی نفتی درخلیج فارس شده بود اما برخی عوامل خارجی طی اقدامی شیطنت‏آمیز به دنبال سیاسی کردن این موضوع بودند.   

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور همچنین با بیان سوابق مدیریتی، همراهی‏ها و همکاری‏های آقایان دلبری و استیری در بندر شهید رجایی طی سالهای میانی دهه هفتاد، از مدیرکل جدید بنادر هرمزگان بعنوان فردی شایسته و متخصص یاد کرد و افزود: آقای دلبری در سازمان بنادر کشور و همچنین در بخش خصوصی سوابق مدیریتی ارزنده‏ای دارد که امیدواریم به خوبی بتواند مأموریت‏های محوله را جامه عمل بپوشاند.    

درادامه مراسم، سید علی استیری، عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، که طی شش ماه گذشته سرپرستی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را بر عهده داشت، گزارشی از عملکرد بندر شهید رجایی و سایر بنادر استان در بخش‏های مختلف طی نیمه نخست سال جاری را تشریح کرد.

در بخش پایانی مراسم، پس از قرائت ابلاغ حکم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به حمیدرضا دلبری مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان، وی طی سخنانی به بیان دیدگاه‏ها و برنامه‏های خود برای توسعه پایدار زیرساختهای بندری و مدیریت بزرگترین مجتمع بندری کشور پرداخت.

ارسال نظر