سانیل تاپار، مدیر بخش تانکری شرکت کشتیرانی هند، گفت: دش شانتی پس از توقیف 26 روزه در بندرعباس، در 6 سپتامبر، پس از اینکه این شرکت ضمانت تعهد به پرداخت خسارت یک میلیون دلاری در صورت اثبات اتهام آلودگی به مقامات ایرانی داد، آزاد شد.
وی مدعی شد: ما معتقدیم که کشتی های دیگری در آن منطقه لنگر انداخته بودند که ممکن است عمل آنها سبب اعلام هشدار آلودگی شده باشد. در آن زمان، 5 کشتی در آن منطقه لنگر انداخته بودند.
تاپار در پاسخ به برخی گزارشهای رسانهها مبنی بر اینکه برخی از تجهیزات این نفتکش آسیب دیدهاند، گفت: این گزارش ها صحت ندارد و به این نفتکش طی دوره توقیف خسارتی وارد نشده است.