مصطفی روناسی در گفتوگو با خبرنگار مارین نیوز افزود: در شرایط کنونی با اقتصادی بیمار و مسموم مواجهیم که علاج آن داروهای سیاسی است و نه اقتصادی. در نتیجه، دستگاههای دولتی کار مؤثری نمیتوانند انجام دهند؛ بلکه لازم است سیاستهای کلان سیاسی و اقتصادی دولت جهت تعامل با اقتصاد جهانی و حمایت از صنایع داخلی تغییر یابد.
روناسی درباره چالشهای خاص صنعت دریایی نیز توضیح داد: عملا در یکسال گذشته حمایت خاصی از تولیدات داخلی به عمل نیامده و از طرف دیگر با شرایط بسیار سخت برای تولیدکنندگان داخلی، آنها عملا و به مرور از گردونه رقابت حذف میشوند. چنانکه علاقه خاصی در ارگانهای دولتی و یا شبهدولتی در جهت خریدهای خارجی ملاحظه میشود که از جمله در این زمینه، نسبت به واردات تعداد زیادی جکآپ و دکلهای حفاری خشکی اقدام شده است.
وی درباره عملکرد شورایعالی صنایع دریایی نیز اظهار داشت: عملا دولت دهم اقدام موثری جهت فعال شدن شورایعالی صنایع دریایی انجام نداد و اجرای قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبوده است.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی سازندگان شناور، تجهیزات و سازههای دریایی ایران درباره انتظارات موجود از دولت یازدهم گفت: واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی واقعی و حذف سازمانهای شبهدولتی، حذف رانتهای دولتی اعم از اطلاعاتی و اقتصادی و مالی، حمایت از بخش خصوصی با تأکید بر واگذاری فعالیتهای اقتصادی به بخش خصوصی، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و اجراء قوانین مصوب مجلس در چند سال گذشته در حمایت از تولید و بخش خصوصی و همچنین حمایت قضایی و قائل شدن حقوق مساوی برای افراد حقوقی نظیر افراد حقیقی در مقابل قانون حذف اختیارات قانونی ویژهای که بانکها، سازمان تأمین اجتماعی و غیره در روابط تجاری خود با بخش خصوصی دارند (از قبیل عقد قراردادهای یکطرفه، اختیار به اجراء گذاشتن و ممنوعالخروج کردن مدیران بصورت یکطرفه و بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضایی).
وی تأکید کرد: اگر دولت یازدهم اساس کار خود را به واگذاری کار مردم به دست مردم و کوچکسازی دولت و توسعهبخش خصوصی قرار دهد؛ بیشک NGOها میتوانند در این امر بازوی توانمند و متخصص دولت در اجرای اهداف خود بوده و جایگزین بدنه دولتی لخت و بدون انگیزه شوند و انجمنهای تخصصی میتوانند در ارائه برنامهها، نظارت بر کار اعضاء و مشاوره بدون هزینه برای دولت همکاری کنند.
روناسی در پایان از پانزدهمین همایش صنایع دریایی خواست تا نسبت به ایجاد کمیتههای فعال در زمینه چگونگی اجرایی کردن بخشهای مختلف قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی و منظور کردن موضوع «اجرای کامل و فعال قانون حمایت از صنایع دریایی» در بندهای اول قطعنامه اقدام شود.
لطفا سوابق علمي و إجرائي اقاي مصطفي روناسي را براي شناخت بهتر ايشان درج نماييد.
مارين نيوز سلام، من نيز مانند اقاي اشنا منتظر خواندن اطلاعات علمي و إجرائي اقاي روناسي در رابطه با صنعت دريا هستم أيا اقاي روناسي ارتباطي با مصطفي روناسي كه در اسند اري اصفهان كارهاي ساخت مانعي انجام ميدانند دارند؟ لطفا روشنكري بفرماييد متشكرم
میزان تحصیلات : لیسانس مهندسی مکانیک عضو مجمع تشکل های اقتصادی اصفهان در فعالیتهای بازرگانی رزومه و سوابق اجرایی رئیس هیئت مدیره و مؤسس شرکت های کهرنگ لاستیک، کهرنگ بسپار،پارس بندر، سازندیش،الکل صنعت خیام، گسترش فن آوری کهرنگ، مرکز تحقیقات و نوآوری کهرنگ مدیرعامل شرکت کهرنگ لاستیک، مدیر پروژه های نصب و راه اندازی واحد فولاد سازی فولاد مبارکه، خط 42 اینچ انتقال گاز آغاز ودالان، نصب و راه اندازی تصفیه خانه های آب و فاضلاب صنایع دفاع زرین شعر واحد نیتروسلولز- پخت باروت صنایع دفاع پارچین، واحد اکستروژن، صنایع مس شهید باهنر و تجهیزات تست صنایع هلیکوپتر سازی پنها و ..... تولید و صادرات فندرهای مهمترین آبراه جهانی، کانال پاناما انتقال تکنولوژی ساخت فندر به کشور چین و دریافت تکنولوژی ساخت سد لاستیکی از آن کشور عضو شورای عالی جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی عضو شورای عالی راهبردی فن آوریهای نوین استان اصفهان عضو هیئت امناء مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان دریافت جایزه ابتکار صنعت از چهاردهمین جشنواره بین المللی خوارزمی از جناب آقای خاتمی. کارآفرین برجسته استان اصفهان عضو اتاق بازرگانی