کد خبر: ۱۹۰۵۱
تعداد بازدید: ۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

بازدید نمایندگان مجلس ایران از کشتی‏سازی‏های کره

جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از تأسیسات زیربنایی کره جنوبی از جمله مجتمع کشتی‏سازی دوو بازدید و از توسعه همکاری‏ها استقبال کردند.

سیدحسین دهدشتی با بیان اینکه «کشور کره در بخش حمل و نقل، کشتی سازی و صنایع نفت و گاز بسیار پیشرفته است»، افزود: کره در شرایط محدودیت‌های تحریم با وجود آنکه تحت تاثیر شرایط حجم مبادلات بین دو کشور کاسته شد، همراهی کرد.

وی درباره بازدید هیأت ایرانی از صنایع کره جنوبی اعلام کرد: در این سفر از برخی از تأسیسات کشتی‏سازی بازدید شد. افزون بر این، از مجموعه هلدینگ شرکت دوو نیز بازدید و با آنها گفتگوهایی انجام شد.

وی گفت: به نظر می‌رسد اکنون زمینه برای ارتقا سطح تعامل بین دو طرف فراهم است و طرف مقابل نیز از توسعه همکاری‌ها استقبال کرد. از این رو، در تلاش هستیم با مسؤولان وزارتخانه‌های خارجه و صنعت و معدن گفتگو کنیم تا زمینه برای حضور شرکت‌های کره‌ای بیش از گذشته برای سرمایه‏گذاری و انتقال فناوری در داخل کشور فراهم شود.

دهدشتی، درباره مبادلات نفتی بین دو کشور هم افزود: کره در حال حاضر از ایران نفت خام وارد می‌کند اما آنها باید درزمینه انتقال فناوری و سرمایه گذاری به ایران هم فعال شوند. از این رو، آنها اعلام آمادگی کردند بنابراین، باید وارد مرحله اجرایی شویم.

وی با بیان اینکه «فضا برای همکاری‌ها بیشتر از پیش بین طرفین مساعد شده است»، اعلام کرد: قرار شد، هیئت‌هایی از کره جنوبی متشکل از اعضای پارلمان و شرکت‏های کره‏ای به ایران سفر در سمینار‌ها و نمایشگاه‌ها حضور یابند.

ارسال نظر