کد خبر: ۳۰۹۵۰
تعداد بازدید: ۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

سند چشم انداز خدمات حفاری رونمایی می‌شود

جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در بخش فراساحل از تهیه و تدوین سند چشم انداز خدمات حفاری در طرحهای صنعت نفت و گاز ایران در " نخستین کنفرانس خدمات حفاری " کشور خبر داد.
جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در بخش فراساحل از تهیه و تدوین سند چشم انداز خدمات حفاری در طرحهای صنعت نفت و گاز ایران در " نخستین کنفرانس خدمات حفاری " کشور خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، فرخ علیخانی با اشاره به اهمیت عرصه حفاری به عنوان پایه‌ای ترین مرحله توسعه پروژه‌های نفت و گاز گفت: در بخش حفاری بیش از ٣٠ سرویس تخصصی متفاوت وجود دارد که هریک نقش اساسی و حیاتی در آغاز تولید و بهره‌برداری از میدانهای نفت و گاز دارد.
وی با بیان این‌که صنعت نفت ایران در روند توسعه بویژه در ادوار اخیر به ظرفیتهای مناسبی در ارائه سرویسهای حفاری دست یافته است، افزود: طی سالهای اخیر در سایه حمایتهای اصولی بخشهای کارفرمایی بیش از ٧٠ شرکت سرویس دهنده حفاری ( SERVICE PROVIDER) ایجاد شده است که بنا به تخصصهای موجود در گستره خدمات مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز بخش خشکی و دریایی ایران به کار گرفته شده‌اند. 
علیخانی با اشاره به قرار گرفتن صنعت نفت کشور در دوره گذار بومی سازی مهارتهای تخصصی، گفت: خلق شرکتهای داخلی علاوه بر تقویت توان بومی و جلوگیری از خروج ارز زمینه را برای صدور بخش عمده‌ای از خدمات تخصصی ایرانی به خارج از مرزها و نیز رشد شاخص تولید ناخالص داخلی کشور فراهم کرده است. 
رئیس کنفرانس ملی خدمات حفاری افزود: نخستین دوره این رویداد ملی با رویکرد بررسی چالشها و فرصتهای این حوزه برگزار می‌شود که تلاش دارد علاوه بر تهیه مدلهای پیشبرد روند تکاملی فعالان داخلی و حداکثرسازی استفاده از توان ملی در چرخه توسعه میدانهای نفت و گاز، زمینه‌های توسعه همکاریهای مشترک میان شرکتهای ایرانی و بین المللی را در فضای پس از برجام  در جهت تبادل علمی و تکنولوژیکی گسترده‌تر فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، به گفته علیخانی، راهبرد این هم اندیشی، یافتن راههای بهبود مداوم در خدمات حفاری بخصوص در جهت افزایش راندمان، سرعت و کیفیت، کاهش هزینه‌ها و بالابردن ایمنی چاهها در پروژه‌های حفاری است که بنا دارد انتظارات را در تعاملات مشترک میان نهادهای کارفرمایی و شرکتهای عرضه کننده خدمات  روزآمد کرده و بهره‌وری این حوزه را در راستای دستیابی به اهداف مورد انتظار در توسعه میدانها فراهم آورد.
نخستین کنفرانس خدمات حفاری طی روزهای ٣٠ دیماه و یکم بهمن ماه با حضور کارگزاران ، فعالان و صاحبنظران این حوزه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می‌شود.


ارسال نظر