کد خبر: ۳۱۰۴۶
تعداد بازدید: ۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

حفر ۵۰۰ حلقه چاه دریایی و ۲۰۰۰ حلقه چاه خشکی نیاز است

براساس مطالعات انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز ایران، برای رسیدن به اهداف برنامه ششم در بخش نفت و گاز نیازمند حفر ۵۰۰ حلقه چاه دریایی و ۲۰۰۰ حلقه چاه خشکی هستیم.
براساس مطالعات انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز ایران، برای رسیدن به اهداف برنامه ششم در بخش نفت و گاز نیازمند حفر ۵۰۰ حلقه چاه دریایی و ۲۰۰۰ حلقه چاه خشکی هستیم.
به گزارش خبرگزاری مارین نیوز، در مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز ایران که امروز (دوشنبه، ۱۲ بهمن) در شرکت حفاری و اکتشاف گسترش انرژی گستر پارس (پدکس)، آخرین وضع دکل داری در ایران و شرایط فعالیت در این بخش در دوران پساتحریم تشریح شد.
طبق گزارشی که در مجمع ارائه شد، براساس آمارها هم اکنون در مجموع ۱۲۷ دکل دریایی و خشکی در ایران فعالیت می‌کنند که در این میان ۱۱۱ دستگاه خشکی و ۱۶ دستگاه دریایی در مالکیت دولت، شرکت‌های خصوصی و خارجی قرار دارند.
در گزارش ارائه شده اعلام شد که ۸۵ درصد سهم بازار فعالیت دکل‌ها در خشکی به بخش دولتی و نیمه‌دولتی، ۹ درصد خصوصی و هفت درصد به بخش خارجی تعلق دارد که در این میان ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در بخش خشکی بیشترین سهم را دارست، همچنین در بخش دریایی نیز در مجموع از ۱۶ دستگاه فعال و غیرفعال در بازار حفاری، شرکت‌های خارجی با ۴۷ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن‌ها سهم دولتی‌ها ۴۷، نیمه‌دولتی ۳۱ و خصوصی ۱۲ درصد است.
همچنین در این جلسه تصریح شد که براساس پیش‌بینی و اهداف برنامه پنجم توسعه کشور که به احتمال قریب به یقین در برنامه ششم نیز دنبال خواهد شد، در بخش بالادستی نفت و گاز نیازمند حفر ۵۰۰ حلقه چاه دریایی و ۲۰۰۰ حلقه چاه خشکی هستیم.
دوران پساتحریم و نحوه فعالیت شرکت‌های حفاری در این دوران از دیگر بحث‌های مطرح شده در این مجمع بود که با اشاره بر بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و به روز شدن فناوری‌های حفاری بر ظرفیت‌سازی، توانمندسازی و ماندگاری در دوران پساتحریم، شناسایی نیاز حفاری در داخل و همین‌طور شناخت بازارهای منطقه نیز تأکید شد.

منبع : شانا 


ارسال نظر