کد خبر: ۳۱۷۴۹
تعداد بازدید: ۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

اهمیت نقش «آموزش پذیری» در صنایع دریایی

کمیته آموزش و تحقیقات در محل انجمن مهندسی دریایی امروز سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت نودوپنج برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، جلسه کمیته آموزش و تحقیقات در محل انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار و در این جلسه گزارش جلسه آموزش در شورای عالی صنایع دریایی و آیین نامه کمیته آموزش و تحقیقات بررسی شد و در ادامه مسائل جاری آموزش و تحقیقات دریایی و بند قطعنامه همایش هفدهم در رابطه با کمیته آموزش و تحقیقات به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.


عباس نوبختی رییس کمیته آموزش و تحقیقات انجمن مهندسی دریایی ایران، در ابتدای جلسه  با اشاره به اینکه مسئله مهم عمق مهارت در آموزش است، افزود: «بحث اصلی ما همواره این بوده که ابتدا باید با ارزیابی دقیق امکانات آموزشی کاستی ها بررسی شود و بعد اقدام عملی صورت بگیرد.»
کاپیتان خدایاری در ادامه با تایید صحبت های دکتر نوبختی، گفت: « یکی دیگر از مسائل به ثمر نشستن جلسات در عمل است. گاهی در طی برگزاری جلساتی، مطالعاتی آغاز می شود ولی به دلیل عدم اطلاعات کافی به سرانجام نمی رسد و نیمه کاره رها می شود.»
مسئله دیگری که در ادامه جلسه بررسی و مورد بحث قرار گرفت، موضوع آموزش های دریایی و واگذاری آن به وزارت علوم و تحقیقات یا سازمان بنادر و دریانوردی بود.» دکتر نوبختی  روی این موضوع تاکید داشتند که در صنعت دریایی مهارت ها و آموزش های خاصی وجود دارد که نه در ضوابط وزارت علوم و نه در ضوابط سازمان بنادر و دریانوردی نمی گنجد ولی مهم تر از آن باید به هدف نهایی یعنی بخش اجرایی و بالابردن کیفیت کار فکر کنیم.
در این جلسه اعضای کمیته با تاکید بر نقش «آموزش پذیری» توافق داشتند که نباید به تجربه صنعتی  یا تحقیقات دانشگاهی صرف اکتفا کرد و فعالیت آن ها در کنار یکدیگر مهم است. در آیین نامه کمیته، اعضا روی نقش تسهیلی و برنامه ریزی برای نزدیک کردن نقش دانشگاه و صنعت بحث و تبادل نظر کردند. 
دکتر عباس نوبختی در ادامه با اشاره به اینکه در همایش های دریایی، بحث های آموزشی و تحقیقاتی همواره مورد توجه ما بوده، تاکید کرد: « انجمن مهندسی دریایی ایران هیچگاه در قید و بندهای اداری معمول نبوده و همواره سعی داشته برای رسیدن به هدف نهایی، عملی و اجرایی فعالیت داشته باشد.» 


ارسال نظر