کد خبر: ۳۶۴۳۵
تعداد بازدید: ۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

"خون ربات" ایده ای فوق ‌العاده برای ساخت ربات‌ های خود مختار

"خون ربات" ایده ای فوق ‌العاده، بسیار مبتکرانه و پیشرفتی تازه در جهت ساخت ربات‌ های خود مختار است.
به گزارش مارین نیوز، پژوهشگران یک ماهی رباتیک ساخته‌ اند که از یک مایع باتری که توسعه ‌دهندگان، آن را "خون ربات" می ‌نامند، انرژی می‌ گیرد. این ربات نرم که حدودا ۴۰ سانتیمتر طول دارد، باتری جامدی ندارد؛ بلکه در عوض به ‌وسیله یک مایع دو منظوره که انرژی را ذخیره می‌ کند و باله‌ های ماهی را به حرکت در می ‌آورد، به‌ پیش رانده می ‌شود. این رویکرد به ماشین اجازه می ‌دهد که انرژی بیشتری را در فضای کوچکتری ذخیره کند و بدون نیاز به بسته ‌های سنگین باتری برای مدت‌ زمان طولانی ‌تری فعالیت کند. 


یکی از مشکلات اصلی ربات ها، ذخیره‌ انرژی است، ربات‌ ها به انرژی کافی نیاز دارند تا بدون نیاز به شارژ مجدد بتوانند وظایف خود را انجام دهند. افزودن باتری موجب افزایش وزن ربات شده و میزان انرژی مورد نیاز برای حرکت آن را افزایش می ‌دهد. در این راستا، پژوهشگران بجای استفاده از مایع‌ های هیدرولیکی متداول که به‌ طور معمول برای حرکت دادن قسمت ‌های مختلف ماشین‌ ها در آن ‌ها به گردش در می‌ آیند، از یک مایع باتری که به ربات و همچنین به یک پمپ برای حرکت باله‌ های ماهی انرژی می ‌دهد، استفاده کردند. 
یکی از اعضا تیم سازنده‌ ربات از دانشگاه کورنل، می ‌گوید: این نوآوری گامی به ‌سوی خلق ربات ‌های خود مختار است؛ ربات‌ هایی که می ‌توانند بدون مداخله و راهنمایی انسان وظایف خود را انجام دهند. 
رابرت شفرد می‌ گوید: این رویکرد مقدار انرژی ذخیره شده در ربات را تا ۳۲۵ درصد افزایش می‌ دهد که با ماشینی که دارای یک باتری جدا و سیستم هیدرولیک است، قابل ‌مقایسه است. طبق محاسبه‌ پژوهشگران، این ربات قادر است که برای ۳۷ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.
یک دانشمند علم رباتیک نیز می ‌گوید: ساخت ربات ‌های خودمختار مدت طولانی است که چالشی کلیدی در حوزه‌ رباتیک است. ربات ‌های خودمختار کاربردهای بی شماری نظیر اجرای عملیات جست ‌و جو و نجات و اکتشافات عمق دریا دارند.
سیسیلیا لاسکی موافق است که این ربات گامی در جهت خودمختاری ربات ‌ها است و می‌گوید: من ایده فوق ‌العاده ای را می بینیم که بسیار مبتکرانه است.






منبع: gizmodo.com


ارسال نظر