کد خبر: ۳۶۶۲۷
تعداد بازدید: ۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

توسعه اشتغال با ساخت وسایل تفریحی آبی

جوانی گیلانی که یک اسکی موتوری دریایی را با کمترین هزینه و به شکلی تازه مشابه‌ سازی کرد، می گوید: ساخت و گسترش استفاده از نمونه داخلی به شکل مستقیم و غیر مستقیم به توسعه اشتغال منجر خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، مجتبی رضایی دارسرا سازنده اسکی موتوری دریایی (جت اسکی) است که توانسته است یک محصول داخلی را با کمترین هزینه و به شکلی تازه مشابه‌ سازی کند. این مخترع تالشی درباره ساخته خود می ‌گوید: جت‌ اسکی کاربردهای زیادی در ورزش‌ های آبی و تفریحی، امداد و نجات و موارد امنیتی دارد که انواع آن از کشورهای دیگر وارد بازار داخلی می ‌شود. 
این مبتکر می‌ افزاید: در حال حاضر هزینه خرید و تعمیرات بالاست و هزینه گزاف ۶۰ تا ۸۰ هزار تومانی استفاده برای ۱۰ دقیقه در ایران را به کاربران تحمیل می کند و برای مردم عادی چندان مورد استفاده نیست. 
وی ادامه می ‌دهد: تولید نمونه کارگاهی داخلی طی مدت ۲ سال با فایبرگلاس و فوم تزریقی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه داشت و تولید صنعتی آن می‌ تواند با یک ‌سوم مشابه خارجی و قیمت ۸۰ میلیون تومان قابل خریداری باشد.

توسعه اشتغال با ساخت نمونه داخلی
رضایی دارسرا با اشاره به مزایای این وسیله آبی می ‌گوید: نمونه ساخته شده با ظرفیت ۲ نفره و ۲۵ اسب بخار تولید و مدل ۳ نفره نیز با بدنه بزرگتر و موتور پرقدرت طراحی شده است که می ‌توان طبق سفارش مشتری انواع مختلف آن را تولید کرد. 
وی بیان می ‌کند: ساخت و گسترش استفاده از نمونه داخلی به شکل مستقیم و غیر مستقیم به توسعه اشتغال منجر خواهد شد. اکنون این محصول در مرحله پایانی ثبت قرار دارد و منطقه آزاد انزلی خواهان تولید آن است.





ارسال نظر