کد خبر: ۳۶۷۱۴
تعداد بازدید: ۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

برگزاری ششمین همایش ملی شناورهای تندرو

ششمین همایش ملی شناورهای تندرو با حضور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زیباکنار رشت برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، ششمین همایش ملی شناورهای تندرو صبح امروز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مسئولان کشوری و مسئولان استان گیلان در زیباکنار شهرستان رشت برگزار شد.
نقش و اثربخشی شناورهای تندرو در امنیت، بازدارندگی و پاسخگویی به تهدیدات در نبردهای حال و آینده، نقش و اثربخشی شناورهای تندرو در امنیت، بازدارندگی و پاسخگویی به تهدیدات در نبردهای حال و آینده، دستیابی، توسعه و تجاری سازی دانش و فناوری های حوزه شناورهای تندرو(راهبردها، مدل ها و رویکردها و ...)، دانش، فناوری، زنجیره تأمین، محصول کاربری و پشتیبانی شناورهای تندرو در افق 1404، جایگاه و نقش شناورهای بدون سرنشین در قدرت و اقتدار دریایی، پدافند غیرعامل در حوزه شناورهای تندرو، توسعه فضای کسب و کار در حوزه شناورهای تندرو(مدل ها، منابع، فرصت ها، تهدیدها، قوانین و ...)و شناورهای تندرو در بستر اقتصاد مقاومتی از بخش های محور راهبردی همایش می باشد. 


محورهای بخش ایده ‌پردازی این همایش نیز شامل افزایش سرعت، بهبود کیفیت درمانی، سبک ‌سازی شناور تندرو، افزایش راندمان پروانه، اختفاء (راداری، اپتیکی و سوناری)، ارگونومی، ارزان‌سازی و سایر موارد است.
محور تکنیکی همایش هم شامل مهندسی سیستم و یکپارچه سازی، هدایت، کنترل و ناوبری، هوشمندسازی و اتوماسیون، ارتباطات امن و شبکه، جنگ الکترونیک در حوزه شناورهای تندرو، فرم بدنه و هیدرو آئرودینامیک، سازه و فناوری های ساخت، طراحی، معماری و ارگونومی، ایمنی و نجات، تعمیر و نگهداری، کنترل حرکت و بهبود پایداری، سیستم های سلاح و کنترل آتش، قابلیت اطمینان و قابلیت اعتماد و آنالیز و ارزیابی ریسک می شود. 
عملیات گروهی شناورهای تندرو، استتار، اختفاء و فریب، افزایش بقاء و عملیات پذیری، چند منظوره سازی، تعمیر و نگهداری، ایمنی، مدیریت زنجیره تأمین، نظام نوآوری در حوزه شناورهای تندروو جنگ الکترونیک(روش ها و سناریوها) از بخش های محور تاکتیکی همایش می باشد. 
در این همایش پس از سخنرانی سردار سرلشکر سلامی و سایر سخنرانان، مقالات تخصصی مربوط به حوزه ‌های هیدرودینامیک تجربی، موتور، سیستم رانش و پروانه، هیدرودینامیک عددی، سازه و مواد و فیزیک، مخابرات و کنترل ارائه شد.
مقالات برتر این همایش ملی و تخصصی در مجلات معتبر علمی-ترویجی و علمی-پژوهشی حوزه دریا منتشر می ‌شود.
این همایش تخصصی با اهدای جوایز و تقدیر از شرکت‌کنندگان و مقالات برتر به پایان رسید.


لازم به ذکر است، شناورهای تندرو به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت و مهمترین ابزار دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تامین امنیت مناطق دریایی (بخصوص دریای خلیج فارس و دریای عمان) و دفاع در مقابل متجاوزان و همچنین بعنوان تنها دارنده شناورهای تندروی با قابلیت پرتاپ موشک در سرعت های بالا در دنیا، اهمیت استراتژیک و منحصر به فردی دارد.




ارسال نظر