کد خبر: ۳۶۸۱۶
تعداد بازدید: ۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

سرریز شدن آب آلوده فوکوشیما ژاپن به اقیانوس آرام

وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد آب فراوری شده و نسبتا آلوده راکتور هسته ای آسیب دیده فوکوشیما این کشور به اقیانوس سرریز می شود.
به گزارش مارین نیوز، این وزارتخانه روز سه شنبه در بیانیه ای که روزنامه ژاپن تودی منتشر کرد آورده است اگرچه این آب حاوی موادی آلوده است اما آلودگی آن بسیار پایین است و برای انسان خطری ایجاد نمی کند. این بیانیه می افزاید به همین دلیل از این پس می توان این آب را وارد اقیانوس کرد و خطرهای آن برای انسان بسیار ناچیز است و نسبتا ایمن محسوب می شود. این نیروگاه در جریان سونامی و زمین لرزه شدید سال ۲۰۱۱ میلادی بشدت آسیب دید و آلودگی ناشی از آن به اقیانوس ریخت و باعث یک فاجعه دریایی شد و از آن پس تاکنون کارشناسان و دانشمندان اتمی مشغول تعمیر نیروگاه بوده اند. 


این وزارتخانه تصریح کرد آب آلوده در این نیروگاه که قرار است بتدریج به اقیانوس آرام تخلیه شود، فعلا در تانکرها و مخازن مخصوص ذخیره می شود و آلودگی رادیو اکتیو آن پایین است. این میزان آب جمع آوری شده نسبتا آلوده بیش از ۱۰۰ تن است و دولت می گوید هر روز بر میزان آن افزوده می شود و به دنبال راه هایی برای تخلیه آن است.
شماری از ماهیگیران ژاپنی به این تصمیم اعتراض کرده اند و گفته اند که تخلیه آن به اقیانوس برای محیط زیست دریایی و زندگی ماهیگیران یک خطر بزرگ است.
دولت کره جنوبی نیز به این تصمیم دولت ژاپن واکنش نشان داده و خواستار جلوگیری از چنین کاری شده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده است./




ارسال نظر