کد خبر: ۳۷۰۹۳
تعداد بازدید: ۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

صرفه ‌جویی 500 هزار یورویی در پایانه شناور فرآورشى کوروش / با تصاویر

با انجام کار تعمیراتی خلاقانه و استفاده از هوزهاى مستعمل 30 اینچ جزیره سیرى، علاوه بر محافظت از هوزهاى صادراتى پایانه شناور فرآورشى کوروش از خروج 500 هزار یورو ارز از کشور جلوگیری شد.
به گزارش مارین نیوز، نبود سیستم (COHR (Cargo Offloading Hose Reel در پایانه ‌های شناور نفتی اعم از FPSO یا FSU منجر به شناور شدن همیشگی رشته هوز منعطف صادراتی بر روی سطح آب می ‌شود. با توجه به نحوه استقرار پایانه شناور فرآورشی کوروش به وسیله زنجیرهای مهاری به بستر دریا، جریان‌ های تند آب و تلاطم شدید دریا بویژه در موقعیت جغرافیایی لایه نفتی پارس جنوبى، برخورد هوزهای صادراتی به این زنجیرها، همواره فرسایش و آسیب‌ های جدی برای رشته هوز صادراتی را به همراه داشت. اهمیت این موضوع و وابستگی مستقیم عملیات صادرات به این تجهیز ارزشمند از دغدغه‌ های مهم راهبری از این میدان بود تا جایی که حفاظت از هوزها و برنامه‌ ریزی برای رفع این مشکل از تاکیدات مهم بازدید بهمن ‌ماه سال 98 علیرضا سلمان ‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از این پایانه شناور فرآورشی بود.


به همین منظور و در راستای بهره ‌مندی حداکثری از منابع و امکانات موجود در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران در اسفند ماه سال گذشته با همکارى جزیره سیرى کار انتقال هوزهاى 30 اینچ مستعمل از جزیره سیرى به جزیره کیش انجام شد و عملیات ساخت غلاف محافظ زنجیرهاى مهارى Half Chain Support Buoy  در دستور کار منطقه عملیاتى کیش قرار گرفت و ساخت و نصب آن روى زنجیرها با موفقیت به پایان رسید.


در این عملیات علاوه بر ساخت کلمپس ‌هاى ویژه نگهدارنده هوز در جزیره لاوان از چهار رشته هوز 30 اینچ مستعمل هر کدام به طول تقریبى 11 متر برای ساخت غلاف محافظ استفاده شد و پس از تست و نصب روى زنجیرها، غلاف ‌ها به FPSO منتقل شده و با مساعدت منطقه عملیاتى لاوان عملیات نصب آنها توسط گروه تعمیرات زیر آب این منطقه انجام شد.


بدین ترتیب علاوه بر محافظت رشته هوز صادراتی، از خرید Half Chain Support Buoy و خروج ارز به ارزش 500 هزار یورو جلوگیرى شد. 











نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
با سلام
پروژه فوق با تبلیغات رسانه ای و بزرگ نمایی بسیار فراتر از واقعیت معرفی شد ،به نحوی که در کمتر از ۳ ماه نصف کاور ها جدا شد ! در پاییز سال جاری نیز سومین کاور کاملا جدا و در دریا رها شد ! از این پروژه ۴ قطعه ای تنها ۱ قطعه بی مصرف آن باقی مانده است.
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
با سلام نمی دونم باید چی گفت!!!
در عکس آخر یک نفر با شلوارک پایش را روی یک فلنچ گذاشته ( استفاده از شلوارک حین کار فراساحلی..)
در عکس یک مانده به اخر یک نفر بدون کلاه ایمنی بین زنجیرهای لنگر و لوله های حمل نفت که فکر میکنم 42 این باشه
در عکس بالای ان یک کارگر با ترچ هوا برش دارد لاستیک کوت شده دور لوله را می سوزاند که این هم بر خلاف ایمنی است
دیگر بالاتر نمی روم ، ادعای شرکت نفت یک دنیا است و در عمل هیچ
عکس ها به خوبی نشان میدهد چرا هزینه استخراج نفت و گاز در فراساحل ایران چند برابر متوسط جهان است
با تشکر
ارسال نظر