کد خبر: ۳۷۲۳۶
تعداد بازدید: ۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

ضرورت تشکیل بانک اطلاعات تجهیزات صنعت دریایی و استفاده آن

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ های فضایی و حمل ‌و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری گفت: صنعت دریایی با تجهیزات بومی توانمند می ‌شود و تشکیل بانک اطلاعات قطعات مصرفی این صنعت یک ضرورت است.
به گزارش مارین نیوز، ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری جلسه کمیته بومی ‌سازی قطعات و تجهیزات دریایی نخستین قدم را برای هم ‌افزایی و همفکری سازمان‌ ها و شرکت ‌های مرتبط با حوزه دریا برداشت. جلسه ‌ای که هدفش "تقویت توان بومی‌ سازی قطعات و تجهیزات حوزه دریا"، "شناسایی قطعات و تجهیزات پرکاربرد سازمان‌ های مرتبط با این حوزه" و "ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای تامین قطعات و تجهیزات دریایی مورد نیاز کشور با استفاده از توان شرکت ‌های دانش ‌بنیان و هسته‌ های فناور" بود.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌ های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این کمیته به اهمیت استفاده از توان داخلی برای رفع نیاز‌های فناورانه سازمان ‌ها و ارگان‌ های دریایی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت ‌ها در زمینه توسعه فناوری‌ های حوزه حمل ‌و نقل قابل قبول است و سرریز آن ‌ها به صنعت دریایی می ‌تواند نیاز‌های این حوزه را رفع کند.
منوچهر منطقی افزود: تشکیل بانک اطلاعات قطعات مصرفی این صنعت یک ضرورت است. باید تلاش کنیم شرکت ‌های توانمند صنعت دریایی را شناسایی و اخذ استاندارد‌های بین‌ المللی برای آن ‌ها را با همکاری سازمان‌ ها و ارگان‌ های دریایی پیگیری کنیم.
در این کمیته بیشتر ذی نفعان و فعالان این حوزه مانند نمایندگان سازمان‌ بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی سپاه، شرکت ملی نفتکش، شرکت کشتیرانی، نیروی دریایی ارتش، ایدرو، سازمان صنایع دریایی و مرکز همکاری ‌های تحول حضور داشتند. 
ستاد توسعه فناوری ‌های فضایی و حمل ‌و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای "توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان"، "استفاده از محصولات بومی و داخلی"، "تقویت شرکت ‌ها داخلی"، "صرفه ‌جویی در هزینه‌ ها" و "جلوگیری از خروج ارز از کشور" اقدام به طراحی پلتفرمی برای بومی ‌سازی قطعات مورد استفاده در حمل ‌و نقل با فناوری‌ های پیشرفته کرده است.






ارسال نظر