کد خبر: ۸۰۵۵
تعداد بازدید: ۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

رشد 147 درصدی عملیات كانتینری در بندر چابهار

مديركل بنادر و دریانوردی سیستان ‌و بلوچستان از رشد 147 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری كانتینر در بندر چابهار در سال جاری خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، سیاوش رضوانی دراین‌باره گفت: در 9 ماه امسال با ورود 95 فروند كشتی نفتی و غیرنفتی، یك میلیون و 85 هزار و 761 تن كالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: عملیات تخلیه و بارگیری كانتینری در بندر چابهار در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 147 درصدی از مرز 12 هزار و 524 TEUكانتینر گذشت.

مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان ‌و بلوچستان تصریح كرد: بندر چابهار در بخش صادرات سیمان بیش از 9 برابر افزایش به میزان 40 هزار تن صادرات سیمان داشته كه عمدتاً از سیستان و بلوچستان، شركت سیمان خاش برای كشورهای حوزه خلیج فارس، یمن، عمان، عراق و پاكستان و افغانستان صادرات داشته‌ایم.

رضوانی در ادامه عمده كالاهای صادراتی از بندر چابهار را آب معدنی، سیمان و گوگرد به حوزه خلیج فارس و واردات را كود شیمیایی و كالاهای كانتینری عنوان كرد.

وی خاطرنشان كرد: ما با توجه به رایزنی‌هایی كه با بخش خصوصی برای ایجاد خط كشتیرانی انجام داده‌ایم، توانستیم ظرفیت این بندر را در بخش صادرات از 2000تن به 8000 تن در ماه ارتقا بدهیم.

مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان ‌و بلوچستان ابراز امیدواری كرد كه در صورت افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در دو سال آتی، بندر چابهار بتواند بازار كشورهای مشترك‌المنافع منطقه CIS را در اختیار بگیرد.

رضوانی تأكید كرد: این امر مگر با كمك دولت و فعالیت‌های بخش خصوصی بویژه سرمایه‌گذاران این استان و استان‌های همجوار میسر نمی‌شود.

ارسال نظر