کد خبر: ۸۱۲۹
تعداد بازدید: ۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

الگوی پارس جنوبی در میدان گازی كیش تكرار می‌شود

حفاری چهارمین چاه اكتشافی میدان گازی كیش بزودی آغاز می‌شود.

مدیر پروژه میدان گازی كیش ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا افزود: پیش از این سه چاه در میدان كیش حفاری شده است و اولین حفاری در سال 1968صورت گرفته است.

علی نعمت‌اللهی گفت: این چاه به آب رسید و بسته شد، چاه دوم نیز در سال 2004 و چاه سوم در سال 2009 حفاری شده است و چهارمین چاه نیز بزودی حفاری خواهد شد.

مدیر پروژه میدان گازی كیش از شركت پتروپارس با اشاره به اینكه «بررسی‌ها برای تكمیل اطلاعات مخزن در حال انجام است»، گفت: قرار است در میدان كیش مانند پارس جنوبی عمل كنیم و بخش مهمی از فعالیت‌ها در دریا صورت می‌گیرد.

او دلیل این تصمیم‌گیری را «توریستی بودن جزیره كیش» عنوان كرد و گفت: با توجه یه این كه جزیره كیش یك جزیره تفریحی و توریستی است زمین زیادی برای فعالیت در خشكی تحویل ما نشد از این رو تصمیم گرفتیم بخش مهمی از فعالیت‌ها در دریا صورت گیرد.

گفتنی است، قرارداد طرح توسعه میدان گازی کیش با کنسرسیوم شرکت‌های پتروپارس، سازه و جهان پارس و همچنین قرارداد تأمین مالی این طرح با بانک ملت امضاء شده است. شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) بعنوان کارفرما، قرارداد طرح توسعه میدان کیش را با کنسرسیومی متشکل از چند شرکت داخلی فعال در بخش خصوصی منعقد كرده است.

ارسال نظر