کد خبر: ۸۱۹۲
تعداد بازدید: ۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

واكنش فرمانده نیروی دریایی سپاه به ادعای وزیر دفاع آمریكا

فرمانده نیروی دریایی سپاه به ادعای اخیر وزیر دفاع آمریكا مبنی بر اینكه « ایران توازن قدرت در منطقه را برهم زده است»، پاسخ داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی كل سپاه، دریادار علی فدوی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریكا، تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 31 سال گذشته تا كنون نه تنها برهم‌زننده توازن و وحدت منطقه نبوده؛ بلكه به دلیل تلاش برای ایجاد وحدت بین ملت‌های اسلامی همواره مورد حمله دشمنان قرار گرفته است.

وی كشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه در منطقه را «حاصل تجاوز و اشغال افغانستان و عراق توسط امریكایی‌ها و نیز جنایت‌های آنها در لبنان و فلسطین» خواند و افزود: دخالت‌ها و جنگ‌افروزی‌های آمریكایی‌ها در خاورمیانه تاكنون باعث برهم خوردن توازن، سلب آرامش و متزلزل شدن منافع مشترك ملت‌های منطقه شده است.

دریادار فدوی كشورهای منطقه بویژه همسایگان ایران در منطقه خلیج فارس را «اعضای یك خانواده» معرفی كرد و ادامه داد: كشورهای این منطقه به لحاظ مشتركات اسلامی و منافع مشترك فراوانی كه دارند؛ اعضای یك خانواده هستند و قدرتمند بودن هریك از این اعضاء، موجب افزایش قدرت مجموعه این خانواده خواهد شد. بنابراین، قدرتمندی ایران باعث ارتقای قدرت منطقه خلیج فارس و ایجاد امنیت پایدار در این شاهراه حیاتی انرژی دنیا می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سفر اخیر ناوگروه سپاه به قطر گفت: این سفر سه‌روزه شروعی دوباره را برای افزایش و توسعه دامنه دوستی‌ها و وحدت بین كشورهای مسلمان منطقه، رقم زد و به رغم تلاش های گسترده دشمنان فرامنطقه‌ای برای القای پروژه ایران‌هراسی و بویژه سپاه‌هراسی، شاهد حركتی نو از سوی سپاه جهت افزایش همكاری‌ها در منطقه بودیم.

وی افزود: بالا بودن حجم برنامه‌ها و فعالیت‌های نیروی دریایی سپاه و همچنین تلاش‌های تفرقه‌انگیزانه آمریكا، انگلیس و هم‌پیمانانشان انجام این سفرها را به تأخیر انداخته بود؛ ولی سپاه مصمم به گسترش روند تعاملات و ارتباطات خود در سطح منطقه است.

دریادار فدوی در ادامه این گفت‌وگو به تمایل كشورهای منطقه برای انجام رزمایش‌های مشترك در خلیج فارس اشاره كرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از كشورهای منطقه دعوت كرده تا رزمایش‌های مشتركی را برای ایجاد امنیت پایدار و ارتقای وحدت و تعاملات كشورها درخلیج فارس برگزار كنند كه این دعوت نیز با استقبال زیادی مواجه شده است؛ گرچه در گذشته نیز شاهد حضور برادران عمانی، قطری و عراقی در رزمایش‌های خود بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیك شاهد افزایش همكاری‌ها و انجام رزمایش بین كشورهای مشترك‌المنافع در خلیج فارس خواهیم بود و این امر به دشمنان امنیت و منافع منطقه خواهد فهماند كه جایگاهی در این منطقه ندارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین با اشاره به توان بسیار بالای سپاه در پوشش دفاعی منطقه خلیح فارس گفت: مجموعه‌ها و سیستم‌های سطحی، زیر سطحی و نیز سامانه‌های ساحل به دریای سپاه با بردهای بسیار زیاد، خلیج فارس، دریای عمان و سطح منطقه را تحت پوشش قرار داده و این امر نشان‌دهنده قدرت و آمادگی فوق‌العاده و بالای سپاه در دفاع از هرگونه تعرض و تجاوز است.

ارسال نظر