تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۶۵۸
تعداد بازدید: ۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
مدیر‌کل ترانزیت و توافقنامه‌های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: به منظور تحقق فرامین 9 گانه رهبر معظم انقلاب در خصوص ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور، ظرفیت های کریدور شمال جنوب و نقش آن در تسهیل تجارت منطقه ای و بین المللی به صورت ویژه در همایش اقتصاد دریامحور ایران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
به گزارش مارین نیوز، خسرو سرایی با بیان اینکه این رویداد طی روزهای 23 و 24 بهمن ماه با حضور مدیران، مسوولان و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد، افزود: آنچه در فرامین 9 ماده ای ابلاغی از سوی رهبر انقلاب به عنوان یک ضرورت ملی مطرح شده این است که ایران به دلیل برخورداری از موقعیت ویژه و ممتاز جغرافیایی و قرارداشتن بین دو دریا از یک فرصت استثنایی بین المللی برخوردار است.
وی گفت: بر اساس همین فرامین ایران با برخورداری از هزاران کیلومتر سواحل و همچنین جزایر استراتژیک با ظرفیت‌های فراوان باید در بخش های ساحلی، فراساحلی و دریایی از این ظرفیت به عنوان یک محرک و محور توسعه بهره گیری کند.
وی با اشاره به اینکه تحقق این امر بدون شک جایگاه ویژه منطقه‌ای و جهانی در بهره‌گیری از دریا برای کشورمان رقم خواهد زد، افزود: به همین منظور کریدور شمال جنوب نقش بسیار ویژه ای در افزایش کارایی حمل و نقل ترکیبی و بین وجهی در سطوح منطقه ای و فرامنطقه ای ایفا خواهد کرد.
مدیر‌کل ترانزیت و توافقنامه‌های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در این همایش که به منظور تحقق اهداف اقتصاد دریامحور پایه گذاری شده، هدف گذاری اصلی تبیین سیاستگذاری یکپارچه در حوزه های دریایی و بهره گیری از ظرفیت های تمام دستگاههای اجرایی ذی ربط برای تحقق اهداف مورد نظر خواهد بود.
سرایی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر توسعه اقتصاد دریامحور طی یک دوره 10 ساله، افزود: برای دستیابی به نرخ رشد دو برابری این بخش در اقتصاد کشور تمام تلاش دستگاهای متولی حوزه دریایی، ایجاد بستر و زمینه افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد بود و از همه مهمتر توسعه فعالیت های دانش محور و دانش بنیان در دستور کار بررسی خواهد بود.
وی با بیان اینکه از زمان ابلاغ این فرامین 9 گانه شاهد تکاپو و افزایش انگیزه فعالان حوزه اقتصاد دریا در سطح کشور هستیم، افزود: همزمان با برپایی همایش اقتصاد دریامحور ایران در تلاش هستیم تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌های منطقه‌ای در قالب عملکرد کریدور شمال جنوب با بهره گیری از ظرفیت های سازمان همكاری اقتصادي اكو و سازمان همکاری های شانگهای و گروه بریکس را مورد ارزیابی قرار دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت های حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور برای پیشبرد این اهداف افزود: طبق مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته بندر چابهار به عنوان دروازه ای جدید برای توسعه خدمات چند وجهی کریدور شمال جنوب در نظر گرفته شده و بنا است تا در این همایش ابعاد مختلف آن مورد ارزیابی قرار گیرد.
سرایی تصریح کرد: بدون شک بنادر ایران به عنوان پيشران ارزش افزوده زنجیره تامین و افزایش سهم ایران در حمل و نقل دریایی و ترانزیت در شبکه حمل و نقل ترکیبی کریدور شمال جنوب خواهند بود و مصمم هستیم تا با هم افزایی ایده ها و راهکارهای مختلف مسیر تحقق این اهداف را کوتاهتر کنیم.
وی با دعوت از تمام دست اندرکاران، صاحب نظران و کارشناسان حوزه دریایی کشور برای مشارکت در این رویداد و در جهت پیشبرد اهداف فرامین 9 ماده ای مقام معظم رهبری افزود: بدون شک خروجی این همایش زمینه ساز برنامه ریزی دقیق و علمی برای تحقق اهداف اقتصاد دریامحور خواهد بود.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: