به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، این شناور در پایان سال جاری میلادی در مراسم ویژهای نامگذاری خواهد شد.
آباندازی این شناور در محل کارخانه کشتیسازی NMC، شریک IHC Merwede، در Nieuw-Lekkerland هلند صورت گرفت.
این شناور لایروب به سفارش شرکت مسؤول کانال پاناما (ACP) و با آخرین فناوریهای صنایع دریایی ساخته شده است. قرارداد طراحی، ساخت و تحویل شناور در آوریل 2011 به امضاء رسید، تیغهگذاری این شناور در دسامبر 2011 صورت گرفت و طبق برنامه، حمل آن به پاناما در سهماهه آخر 2012 انجام خواهد شد.
عرض پانتونهای شناور تا اندازهای که پایداری آن را حفظ کند، گسترده شده و لایروب به مدل اصلاحشدهای از موتور هیدرولیک Komatsu PC5500 مجهز شده است. بدین وسیله، شناور میتواند تا عمق 19.5 متر با یک سطل 13.5 مترمکعبی لایروبی کند.
شناور طوری طراحی شده که بتوان در آینده تجهیزات بزرگتر حفاری (Komatsu PC8000) را بر روی آن نصب کرد.
بزرگترین لایروب جهان در مرحله اول در طرح توسعه کانال پاناما و متعاقبا در لایروبی کانال به کار گرفته خواهد شد.
این شناور لایروب 60.2 متر طول، 23 متر عرض و 3000 کیلووات قدرت کلی و ظرفیت حمل 10 خدمه را دارد.