تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۷۳۵
تعداد بازدید: ۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر ضرورت بسیج همه ظرفیت‌ها برای توسعه دریا محور و سواحل مکران، گفت: هر کشوری که دریا را فتح کند، قطعاً قدرت برتری در جهان خواهد بود.
به گزارش مارین نیوز، وحید جلال زاده، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گردهمایی پایان سال فرماندهان نیروی دریایی ارتش که در ستاد این نیرو برگزار شد؛ با اشاره به رابطه نزدیک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نیروی دریایی ارتش، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) چند سال پیش عنوان راهبردی را به نیروی دریایی اضافه کردند و به گمانم با توجه به ظرفیت‌های عظیم دریایی کشور این عنوان شایسته این نیرو است؛ چراکه بیش از ۹۰ درصد تجارت صادرات و واردات ایران از طریق دریا انجام می‌شود.
وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص توسعه دریا محور گفت: باید همه ظرفیت‌ها برای توسعه دریا محور و توسعه سواحل مکران بسیج شوند.
جلال‌زاده اقدامات نیروی دریایی در توسعه سواحل مکران و توسعه قدرت دریایی کشور را بسیار مفید و موثر دانست و گفت: کنترل تجارت بین‌الملل یکی از اقدامات بسیار مهم نیروی دریایی ارتش است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بهره‌گیری از قدرت دریایی در جهت دیپلماسی را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم کشور دانست و اظهار داشت: در چند سال اخیر وقتی آمریکایی‌ها از قدرت خود علیه منافع ما استفاده می‌کنند، بلافاصله نیروهای دریایی کشور پاسخ آن را می‌دهند که این تاثیر بسیار زیادی در بین مردم منطقه و جهان دارد و این اقدامات مانور قدرت جمهوری اسلامی ایران در دریا ها است.
جلال‌زاده با اشاره به ماموریت ناگروه ۸۶ ارتش در سفر به دور دنیا گفت: تجهیزاتی که در این ماموریت به کار گرفته شد، تجهیزات بومی بود که به خوبی قابلیت‌های تولید ملی را نشان داد.
وی با بیان اینکه قدرت دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: هر کس بتواند در دریا قدرت اول باشد در دنیا نیز قدرت اول خواهد بود و هر کشوری که دریا را فتح کند، قطعاً قدرت برتری در جهان خواهد بود و خوشبختانه نیروی دریایی ارتش در سال‌های اخیر رشد و توسعه قابل توجهی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: