به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، دو فروند از این شناورها توسط کشتیسازی Imabari، واقع در شهر ماروگامی ایالت کاگاوا، و با مشارکت فنی صنایع سنگین میتسوبیشی ساخته میشود.
ساخت دو شناور دیگر به شرکت Shin Kurushima Dockyard سفارش داده شده که در کارخانه کشتیسازی Onishi در ایالت Ehime ساخته خواهند شد.
قرار است هر 4 کشتی طی سالهای 2014 تا 2015 تکمیل شوند.
ساخت این چهار کشتی بخشی از برنامه سرمایهگذاری میان مدت کشتیرانی NYK محسوب میشود که برای افزایش تعداد کشتیهای این شرکت پس از سال 2013 به اجرا درآمده است.
همچنین، سفارش این کشتیها نخستین سرمایهگذاری NYK برای ساخت کشتیهای PCTC پس از بحران اقتصادی سال 2008 است.
NYK انتظار دارد تقاضای جهانی برای حمل بار با کشتیهای PCTC به طور پیوسته گسترش یابد. ضمن آنکه این چهار کشتی در ابعاد پست پاناماکس هستند که با فعال شدن آبراه جدید پاناما در پاییز 2014 میتوان آنها را به کار گرفت.
این شناورهای جدید بین دو تا سه متر عریضتر ازPCTC های موجود هستند و با جدیدترین فناوریهای حفظ انرژی تجهیز خواهند شد؛ بطوری که بهرهوری سوخت را تا 30 درصد بالا خواهند برد.
NYK اعلام کرده تلاشهای خود را برای ارائه شناورهای پیشرفته به مشتریان خود از طریق توسعه طراحیهای جدید، افزایش کیفیت و رعایت مسایل زیست محیطی ادامه خواهد داد.