به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، تحویل این کشتیها که سفارش ساخت آن توسط شرکتهای کشتیرانی کرهای SK و Marubeni داده شده؛ برای ژانویه و اکتبر 2017 برنامهریزی شده است.
این شناورها ظرفیت بارگیری 180 هزار مترمکعب LNG را دارند و بدین ترتیب، بزرگترین شناورهایی خواهند بود که پس از بهرهبرداری طرح توسعه کانال پاناما در سال 2015، از این گذرگاه بینالمللی عبور خواهند کرد.
این شناورها برای پروژههای مهم توسعه میادین گازی استرالیا برای حمل LNG به ژاپن و نیز منابع شیل گس ایالات متحده آمریکا که برای اولین بار قرار است از آنها LNG تولید شود؛ به کار گرفته خواهند شد.